Az IKEA a minőségi oktatásért küzd
Az IKEA vásárlói és munkatársai, az IKEA Foundationnel összefogva, 12,4 millió euróval járultak hozzá az UNICEF és a Save the Children szervezetek projektjeihez, melyek célja a gyermekek minőségi oktatáshoz való jogának biztosítása. A két magyarországi IKEA áruház vásárlóinak hozzájárulása világszinten is az élvonalba tartozik, meghaladta a 37 millió forintot (126. 024 euró).
Az IKEA Foundation a világ több mint 300 IKEA áruházában, 2011. november 1. és december 23. között eladott 12,4 millió darab puha játékfigura, gyerekkönyv és gyerekétel árából egyenként 1-1 eurót ajánlott fel jótékony célra. 2003-as indulása óta, az évenként megrendezésre kerülő Puha játékfigura kampányok során eddig 47,5 millió euró gyűlt össze, amely összeggel 8 millió gyermeken, közel 40 országban tudtak segíteni.
Az IKEA Foundation hisz abban, hogy minden gyermeknek joga van a minőségi oktatáshoz. Ennek az adománynak köszönhetően az UNICEF és a Save the Children 18 oktatási projektet indíthat el 16 országban. Az UNICEF az adomány rá eső részét a hét országban zajló School for Africa projektre, valamint 2 oroszországi és kínai programjára fogja fordítani. A Save the Children az adomány összegét Ázsiában (Banglades, Kambodzsa, Kína, Indonézia, Mianmar, Fülöp-szigetek) és Kelet-Európában (Litvánia és Románia) élő, a társadalom perifériájára szorult csoportok gyermekeinek oktatás támogatására fogja felhasználni.
Az adomány egy részét az UNICEF és a Save the Children tanárok továbbképzésére –
gyermekbarát oktatási technikák megismertetésére, tanszerek (ceruzák, könyvek, táskák) beszerzésére, iskolák újjáépítésére, a megfelelő vízellátás és illemhelyek megteremtésére, valamint nagyobb iskolalátogatási arány biztosítására fordítják.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >