Az IKEA jelentős növekedést ért el a 2022-2023-as üzleti évben
Az IKEA jelentős sikert ért el a 2022-2023-as üzleti évben Magyarországon, ahol a belföldi értékesítési nettó árbevétele elérte a 146 milliárd forintot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és 33 százalékos emelkedést a két évvel ezelőttihez képest. Az adózott eredmény még látványosabb növekedést mutatott: 98 százalékkal növekedett, így elérte a 7,9 milliárd forintot.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/01/Nordics-IKEA-1024x675-1-300x198.jpg)
Kevesebb dolgozó, de magasabb bérekért
Az árbevétel és az eredmény növekedésével párhuzamosan az IKEA bérköltségei is emelkedtek. 2020-2021-ben a bérköltségek 7,2 milliárd forintot tettek ki, míg 2022-2023-ban ez az összeg 9,6 milliárd forintra nőtt, ami szintén 33 százalékos növekedést jelent. A bérek emelkedése az előző évekhez képest változó ütemben történt: míg 2020-2021 és 2021-2022 között a bérek 24 százalékkal nőttek, addig 2021-2022 és 2022-2023 között már csak 8,8 százalékos volt az emelkedés.
Érdekes módon az IKEA a jelentős bérnövekedés ellenére csökkentette az átlagos fizikai dolgozói állományt az elmúlt években. 2021-2022 és 2022-2023 között átlagosan 54 fővel kevesebb fizikai dolgozót foglalkoztattak, míg a szellemi dolgozók száma növekedett. Ennek eredményeképpen az átlagos foglalkoztatott létszám 1606 főre csökkent, ami hároméves mélypontot jelent.
A munkavállalókra fordított összeg növekedése is figyelemre méltó. 2022-2023-ban egy alkalmazott havonta átlagosan bruttó 497 583 forintba került a vállalatnak, szemben a korábbi évek 442 ezer és 370 ezer forintos átlagaival.
Az IKEA által elért eredmények rámutatnak arra, hogy a vállalat képes volt jelentősen növelni pénzügyi teljesítményét, miközben a munkaerő-kihasználását optimalizálta, ami a bérköltségek emelkedésében és a munkaerő-struktúrában történt változásokban is megmutatkozik.
Kapcsolódó cikkeink
Ezektől nem férünk el a konyhában: a magyarok tárolási nehézségeit vizsgálta az IKEA felmérése
A magyarok 71 százaléka szerint a helykihasználás maximalizálása lenne a…
Tovább olvasom >Mobil Átvételi Pontot nyitott Vácon az IKEA
A megfizethetőség és az elérhetőség jegyében az IKEA folyamatosan fejleszti…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Lidl Magyarország élén
Grósz Jenő, a Lidl Magyarország Igazgatóságának elnöke 2024. szeptemberétől a…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség üdvözli a kötelező akciózás július 1-től történő kivezetését
Az Országos Kereskedelmi Szövetség üdvözli a kötelező akciózás július 1-től…
Tovább olvasom >A BKIK üdvözli a Kormány döntését a boltoknak előírt kötelező akciózás július 1-től történő kivezetéséről
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara több szakmai szervezettel egyetértésben már…
Tovább olvasom >