Az IKEA jelentős növekedést ért el a 2022-2023-as üzleti évben
Az IKEA jelentős sikert ért el a 2022-2023-as üzleti évben Magyarországon, ahol a belföldi értékesítési nettó árbevétele elérte a 146 milliárd forintot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és 33 százalékos emelkedést a két évvel ezelőttihez képest. Az adózott eredmény még látványosabb növekedést mutatott: 98 százalékkal növekedett, így elérte a 7,9 milliárd forintot.
Az árbevétel és az eredmény növekedésével párhuzamosan az IKEA bérköltségei is emelkedtek. 2020-2021-ben a bérköltségek 7,2 milliárd forintot tettek ki, míg 2022-2023-ban ez az összeg 9,6 milliárd forintra nőtt, ami szintén 33 százalékos növekedést jelent. A bérek emelkedése az előző évekhez képest változó ütemben történt: míg 2020-2021 és 2021-2022 között a bérek 24 százalékkal nőttek, addig 2021-2022 és 2022-2023 között már csak 8,8 százalékos volt az emelkedés.
Érdekes módon az IKEA a jelentős bérnövekedés ellenére csökkentette az átlagos fizikai dolgozói állományt az elmúlt években. 2021-2022 és 2022-2023 között átlagosan 54 fővel kevesebb fizikai dolgozót foglalkoztattak, míg a szellemi dolgozók száma növekedett. Ennek eredményeképpen az átlagos foglalkoztatott létszám 1606 főre csökkent, ami hároméves mélypontot jelent.
A munkavállalókra fordított összeg növekedése is figyelemre méltó. 2022-2023-ban egy alkalmazott havonta átlagosan bruttó 497 583 forintba került a vállalatnak, szemben a korábbi évek 442 ezer és 370 ezer forintos átlagaival.
Az IKEA által elért eredmények rámutatnak arra, hogy a vállalat képes volt jelentősen növelni pénzügyi teljesítményét, miközben a munkaerő-kihasználását optimalizálta, ami a bérköltségek emelkedésében és a munkaerő-struktúrában történt változásokban is megmutatkozik.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly kritikát kapott az adventi kalendárium
A termekkritikus nevű vlogger legújabb TikTok-videójában alapos kritikával illette az…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >IKEA Soroksár: A jövő áruháza
Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >