Az IKEA jelentős növekedést ért el a 2022-2023-as üzleti évben
Az IKEA jelentős sikert ért el a 2022-2023-as üzleti évben Magyarországon, ahol a belföldi értékesítési nettó árbevétele elérte a 146 milliárd forintot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és 33 százalékos emelkedést a két évvel ezelőttihez képest. Az adózott eredmény még látványosabb növekedést mutatott: 98 százalékkal növekedett, így elérte a 7,9 milliárd forintot.

Kevesebb dolgozó, de magasabb bérekért
Az árbevétel és az eredmény növekedésével párhuzamosan az IKEA bérköltségei is emelkedtek. 2020-2021-ben a bérköltségek 7,2 milliárd forintot tettek ki, míg 2022-2023-ban ez az összeg 9,6 milliárd forintra nőtt, ami szintén 33 százalékos növekedést jelent. A bérek emelkedése az előző évekhez képest változó ütemben történt: míg 2020-2021 és 2021-2022 között a bérek 24 százalékkal nőttek, addig 2021-2022 és 2022-2023 között már csak 8,8 százalékos volt az emelkedés.
Érdekes módon az IKEA a jelentős bérnövekedés ellenére csökkentette az átlagos fizikai dolgozói állományt az elmúlt években. 2021-2022 és 2022-2023 között átlagosan 54 fővel kevesebb fizikai dolgozót foglalkoztattak, míg a szellemi dolgozók száma növekedett. Ennek eredményeképpen az átlagos foglalkoztatott létszám 1606 főre csökkent, ami hároméves mélypontot jelent.
A munkavállalókra fordított összeg növekedése is figyelemre méltó. 2022-2023-ban egy alkalmazott havonta átlagosan bruttó 497 583 forintba került a vállalatnak, szemben a korábbi évek 442 ezer és 370 ezer forintos átlagaival.
Az IKEA által elért eredmények rámutatnak arra, hogy a vállalat képes volt jelentősen növelni pénzügyi teljesítményét, miközben a munkaerő-kihasználását optimalizálta, ami a bérköltségek emelkedésében és a munkaerő-struktúrában történt változásokban is megmutatkozik.
Kapcsolódó cikkeink
Az IKEA visszahívja az IKEA 365+ VÄRDEFULL fekete színű fokhagymaprést
Az IKEA arra kér minden vásárlót, aki megvásárolta az IKEA…
Tovább olvasom >A JYSK nyereségben már az első, de az IKEA forgalmát még senki sem éri utol
Három nagy szereplő uralja a hazai lakberendezési piacot: az IKEA,…
Tovább olvasom >Termékvisszahívás az IKEA-nál
Az IKEA arra kér minden vásárlót, aki megvásárolta az IKEA…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Ezek lettek most a legolcsóbb termékek a boltokban
Miközben a boltok polcain még mindig találunk olyan termékeket, amelyek…
Tovább olvasom >