Az igazságkereső Z generáció
A 18-23 éves amerikai fiatalok fele leellenőrzi a márkák mögött álló vállalatok társadalmi felelősségvállalással és környezetvédelemmel kapcsolatos valós álláspontját és tetteit, a Forrester új tanulmánya szerint.
A Forrester-jelentés részletesen bemutatja, hogyan egyeztethetik a márkák a Z generáció egymásnak ellentmondó üzeneteit. Azért fontos megérteni ezt a réteget, mert 143 milliárd USD a becsült vásárlóerejük az Egyesült Államokban.
Bizalmatlan és büntet
A Forrester jelentése azt vizsgálja, hogy az „igazság utáni klíma” hogyan befolyásolja a Z generáció viselkedését. Mit tehetnek a márkák, hogy megfeleljenek a korábbi generációktól eltérő elvárásaiknak. A Z generáció általában nem bízik az átlagos amerikai vállalatokban, 42% vallja ezt, szemben az Y generáció 30%, az X generáció 28% és a baby boomerek 26%-ával.
Ennek a korcsoportnak a bizalmát valóságos és cselekvő módon lehet megnyerni. Ez a fiatal korosztály elvárja, hogy a márkák határozott álláspontot képviseljenek a fontos kérdésekben, de a tanulmány arra figyelmeztet, hogy a „performatív”, tettetett, látszat dolgok mögé látnak, így az ilyen hozzáállás különösen kockázatos.
A Forrester a Z generációt „igazságbarométerként” írja le, amely gyorsan meg tudja ítélni egy márka hitelességét. A csoport tizenévesei 54%-a állítja, hogy számára elfogadhatatlan etikája miatt abbahagyta bizonyos márkák használatát.
Reklámokat néz vagy átugrik
A tanulmány arra is figyelmezteti a marketingszakembereket, hogy ne tévessze meg őket a Z generáció magas hirdetés nézési gyakorisága. Bár a 18–23 éves fiatalok 40%-a néz reklámokat, ez annak is a következménye, hogy általában több tartalmat fogyasztanak, mint az idősebb generációk. Inkább a hirdetések nélküli streaming szolgáltatásokat részesítik előnyben, mint a lineáris tévét, és a reklámkerülés az alapértelmezett magatartásuk. A Z generáció 82%-a a lehető leggyorsabban átugorja a hirdetéseket – derül ki a Forrester által idézett Millward Brown-tanulmányból. És bár a 12–17 éves gyermekek csaknem fele nem bízik az online hirdetésekben, úgy látják, hogy ez a termékek megismerésének egy módja számukra. Ezért a márkáknak arra kell törekedniük, hogy hitelesek és igazak legyenek.
Mindig mobilozik
A Retail Touchpoint azt is megállapítja, hogy a Z generációhoz az okostelefonokon keresztül lehet eljutni, hiszen szinte mindig, így a bevásárlás előtt és alatt is mobilozik. Átlagosan 47%-uk használja a kereső funkciót vásárlás alatt. Alternatív terméket keres, árat hasonlít össze, kupont, árengedményt, akciót vadászik. Gyors válaszokat vár, átlag 8 másodperces a figyelemablaka. Ami nem töltődik le azonnal vagy bonyolult, az már nem érdekli. Ugyanakkor értékeli az interakciót, 43%-uk részt venne online aktivitásban vagy megírná egy-egy termékről a véleményét. Sokkal többre értékelik a valós és hiteles embereket, mint a hírességeket. Számukra az átlagember testesíti meg az átláthatóságot és a megbízhatóságot.
A Z generációval való hatékony kapcsolattartás érdekében a Forrester azt javasolja, hogy vegyék figyelembe a generáció kulcsfontosságú magatartási jellemzőit, manipulációs szándék nélkül. Ez történhet testreszabás formájában, az egyéniség kiemelésével, „értékalapú árképzés” felajánlásával, a világjárvány idején begyakorolt omnichannel lehetőségekkel, az ügyféladatok felhasználásának ismertetésével; és célorientált jótettekkel, amelyek megerősítik a márka értékeit.
Kapcsolódó cikkeink
EU-USA vámháború: a vám rossz a cégeknek, még rosszabbak a fogyasztóknak
Az Európai Bizottság elnöke, Ursula von der Leyen sajnálatát fejezte…
Tovább olvasom >Tojáshiány az Egyesült Államokban: Korlátozásokat vezettek be a nagyobb kiskereskedelmi láncok
Az Egyesült Államokban egyre nagyobb problémát okoz a madárinfluenza-járvány, amely…
Tovább olvasom >Meredeken ível felfelé a luxusórapiac: már a Z-generáció körében is egyre népszerűbbek a különleges darabok
A prémium és luxusórák iránti kereslet világszerte jelentős növekedést mutat…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >