Az idén is kiemelten ellenőrzik a fogyasztóvédők a nyári szezon szolgáltatásait
Megkezdődött a nyári főszezoni országos fogyasztóvédelmi ellenőrzés, amely augusztus végéig tart – jelentette be Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szóvivője csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón.
Tájékoztatása szerint a vizsgálat a sok vendéget vonzó, idegenforgalmi szempontból frekventált helyen található vendéglátó-ipari egységekre, fesztiválok, rendezvények ellenőrzésére koncentrál, emellett ellenőrzik a személytaxi-szolgáltatást, a fiatalkorúak dohány-, illetve alkoholtermékekkel történő kiszolgálására vonatkozó előírás betartását, valamint a zenés-táncos szórakozóhelyeket.
Fülöp Zsuzsanna szólt arról, hogy vendéglátó-ipari egységeknél elsősorban az ártájékoztatásra, nyugtaadásra koncentrálnak, további cél a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat kiszűrése. A fesztiválokon, rendezvényeken nézik a mutatványos berendezések működtetésére szóló szigorú előírás betartását, a szükséges dokumentációk meglétét.
A NFH szóvivője beszámolt arról, hogy a nyári főszezont megelőzően ellenőrizték a gyermekek biztonságával összefüggő termékeket, köztük a gyermek- és babaápolási kozmetikumokat, a fürdő- és lövedékes játékokat, a babákat, a gördeszkákat.
A vizsgálati eredményekkel kapcsolatban Fülöp Zsuzsanna elmondta, hogy a gyermekápolási kozmetikumok kiváló minősítést kaptak, 21 termékmintából valamennyi megfelelt az előírásoknak. A gyerekek gördeszkáknál továbbra is tájékoztatási hiányosságok vannak a biztonsággal, védőeszközök szükségességével kapcsolatban. A lövedékek, vízi játékok és babák kémiai összetételének vizsgálata pedig negatív eredményt hozott, jellemzően a lágyító anyag megengedett mennyiségét lépték túl.
A fogyasztók tájékoztatását továbbra is kiemelten kezelik, az idén a legnagyobb fesztiválokon információs standdal lesznek jelen a fogyasztóvédők, továbbá kiadják a turistáknak szóló angol és magyar nyelvű fogyasztóvédelmi kalauzt – mondta a szóvivő.
A kiemelkedően összegű éttermi számlákkal összefüggő kérdésre válaszolva Fülöp Zsuzsa közölte, hogy a hatóság azt nézi, hogy megfelelő volt-e a tájékoztatás. Volt olyan eset, amikor már a bejáratnál olvasható volt az ital magas ára, így a fogyasztó eldöntheti, igénybe veszi-e a szolgáltatást – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mit neveznek összefogásnak?
Nagyon szép szakmai összefogás példája volt, amit az idei dunai…
Tovább olvasom >20 éves a TV Paprika – A nap videója
Abban, hogy bátrabbak és kísérletezőbbek vagyunk a konyhában, mint két…
Tovább olvasom >A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >