Coop Csoport: Közös cél a magyar élelmiszerek erősítése
A minőségi magyar termékekre hívja fel ebben az évben is a figyelmet a Coop Rally, ez a cél egybevág a kormány stratégiájával is – hangzott el az idén már kilencedik alkalommal, csütörtökön induló szakmai program sajtótájékoztatóján Budapesten, a Földművelésügyi Minisztériumban. Az esemény fővédnöke az előző évekhez hasonlóan most is Dr. Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter.
A kormány stratégiájával is egybevág a Coop Rally célja: felhívni a figyelmet a minőségi magyar termékekre – emelte ki Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára a IX. Coop Rally országos sajtótájékoztatóján. Mint minden évben, az esemény fővédnökségét most is a földművelésügyi miniszter vállalta. Dr. Fazekas Sándor tárcavezető nevében Zsigó Róbert arról beszélt, hogy a most induló, 2014-2020-as uniós támogatási periódus egyik legfontosabb feladata a magyar élelmiszeripar talpra állítása, megerősítése. Ennek alapja az élelmiszer-ipari fejlesztési stratégia lehet, amelyet hamarosan elfogad a kormány, ezt követően írhatják ki az erre vonatkozó pályázatokat – tette hozzá az államtitkár. A kiírásoknál kiemelt szempont lesz a mikro-, kis- és közepes vállalkozások támogatása, hogy minél több helyi élelmiszer kerüljön a fogyasztókhoz. Zsigó Róbert szerint fontos ugyanakkor a nagy gyártók megerősítése is, hogy korszerűbb technológiának köszönhetően a külföldi és a belföldi piacokra is tudjanak termelni.
Az államtitkár azt is hangsúlyozta: „a legfontosabb, hogy a magyar fogyasztók minél több magyar terméket vásároljanak. Erre fel kell hívni a figyelmüket, és az olyan rendezvények, mint a Coop Rally ebben tudnak segíteni.”
Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a COOP Csoport elmúlt időszakát értékelve elmondta: 2013-ban a csoportnak sikerült növelni az árbevételét, ami azért kiemelendő, mivel a dohányforgalmazás változása miatt két év alatt 12 százalékos forgalomvesztést volt kénytelen elszenvedni a társaság. Ezt nagyon fegyelmezett munkával, részben új partnerek bevonásával, illetve a Profi-Match üzletek átvételével sikerült kompenzálni – emelte ki. Tavaly a COOP Csoport a forgalmat tekintve a második, piaci részesedését tekintve pedig a harmadik volt a hazai üzletláncok között.
Az 1650 településen jelen levő, 32 ezer embernek munkát adó COOP Üzletlánc háromezer üzletében kis mértékű volt a bevétel-növekedés, aminek a hátterében az üzletpolitikai fejlesztések állnak – fogalmazott Tóth Géza. Ezek között a hálózat bővítését, a környezettudatos, energiatakarékos megoldásokat szem előtt tartó technológiai fejlesztéseket, az informatikai rendszer július végéig 1349 üzletre történő kiterjesztését, illetve a 2013 végén lezárult arculatmegújítási programot említette. Kiemelte ugyanakkor az online kasszákra való átállást, amely augusztus végéig 3658 pénztárgép felszerelését jelentette.
További fontos lépés volt a COOP saját márkás termékeinek bővítése. Jelenleg három kategóriában több mint 900 ilyen terméket forgalmaz a Csoport. Folytatódik a törzsvásárlói rendszer bővítése is. A programnak már több mint 826 ezer tagja van, a szolgáltatások 990 település 1806 üzletében érhetők el, a cél pedig az, hogy jövőre minden középkategóriás üzletben bevezessék.
A társadalmi felelősségvállalás fontosságáról beszélt a megnyitó sajtótájékoztatón Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke. Kiemelte: a szövetkezeti rendszerből kinőtt, az egész országot lefedő COOP országos akciói három pilléren nyugszanak. Ezek egyike a COOP Segélyalapítvány, amely 2010-2014 között több mint 91 millió forint értékben nyújtott segítséget. A második a Magyar Olimpiai Bizottság támogatása, a COOP 2013 óta gyémánt fokozatú támogatója a MOB-nak. A harmadik pillér az idén kilencedik alkalommal megrendezendő Coop Rally. A kétnapos eseményen közel 70 cég vesz részt, ezek a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évente mintegy 2000 milliárd forintos forgalmat bonyolítanak le, és a COOP Csoporttal együtt több mint 50 ezer munkavállalót képviselnek.
Az idei Rally résztvevői a Dunántúlon tesznek meg 700 kilométert. A kiindulópont csütörtök reggel a Zwack Unicum Nyrt. dunaharaszti gyára, a szakmai program következő állomása a Mecsek Füszért pécsi központja, ahol a résztvevők helyi termelőkkel is találkozhatnak. Ezután a Kométa 99 Zrt. kaposvári, majd a Sole-Mizo Zrt. marcali telepére látogatnak el, a napot Zalakaroson zárja a rally. Pénteken a Sió-Eckes Kft. siófoki gyára az első állomás, ezt két veszprémi helyszín követi: az Unilever Magyarország Kft. Alida-termékeket gyártó telepe, illetve a POLUS-COOP Zrt. központja. Innen a mezőny Gicre, a részben a COOP tulajdonában lévő GICI TEJ-TEJTERMÉK Kft.-hez látogat el, a CO-OP Hungary Zrt. itt írja alá megállapodását a Tej Terméktanáccsal. A cél péntek este Sárvár lesz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >