Az idei OMÉK-on 100 ezer körül mozgott a látogatók száma
Az Országos Mezőgazdasági Kiállításon és Vásáron (OMÉK) a látogatók száma 100 ezer körül mozgott, nagy számban vettek részt fiatalok is és mintegy 1000 kiállító mutatta be termékeit a rendezvényen – mondta Fazekas Sándor, a földművelésügyi miniszter szerdán az M1 aktuális csatornán.
Hozzátette: az idén első alkalommal rendezett szakmai napra 1500-an látogattak ki.
Az idei vásáron a Kárpát-medence élelmiszerei önálló standon mutatkoztak be, ami a miniszter szerint felkeltette érdeklődését jó néhány kereskedelmi láncnak.
A visegrádi országok (V4) agrárminisztereinek találkozójáról elmondta, hogy a megbeszéléseken egyebek mellett a közös agrár politikával és az élelmiszerek kettős minőségével foglalkoztak. Utóbbiról megjegyezte, hogy a magyar mezőgazdaság export termékei, egységesen kiváló minőségűek.
Fazekas Sándor a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában közölte: az OMÉK megerősítette a magyar élelmiszergazdaságban betöltött pozícióját és a nemzetközi szerepét is, hiszen ez a régió tradicionálisan legkomolyabb, legelismertebb eseménye.
A miniszter a kiváló magyar élelmiszer védjegyről elmondta, hogy ez egy rangos elismerés, az idén 11 díjazott volt, és már mintegy 100 termék tartozik ebbe a körbe.
Az OMÉK idei díszvendége Japán volt, ehhez kapcsolódóan Fazekas Sándor megjegyezte: Japán az Európai Unión kívüli legfontosabb felvevő piaca a magyar élelmiszereknek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Idén sem lesz hiány hazai sütőtökből
Már megjelent a boltokban a magyar sütőtök, az egészséges őszi…
Tovább olvasom >Idén is megfizethető áron kaphatók a Szent István-nap termékei
Idén is megfizethető áron kaphatók a Szent István-nap termékei a…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >