Az IBUSZ teljesíti az előírásokat a GVH utóvizsgálata szerint
Az IBUSZ sikeresen megfelelt az általa vállalt kötelezettségvállalásoknak a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) friss utóvizsgálata alapján. A GVH korábbi eljárásában az IBUSZ megtévesztő árfeltüntetési gyakorlatát vizsgálta, és mostani vizsgálata azt mutatja, hogy a vállalásokat maradéktalanul teljesítették. Az üggyel kapcsolatban a GVH arra hívja fel a fogyasztók figyelmét, hogy az év végi utazások foglalásakor gondosan ellenőrizzék, hogy a feltüntetett ár minden költséget tartalmaz-e.

A 120 éves magyar cégre jelképes összegű, 300 ezer Ft-os bírságot szabott ki a GVH
A GVH eredeti eljárása 2019-ben indult, mivel az IBUSZ Utazási Irodák Kft. hirdetései csak a részvételi díjat tüntették fel, nem említve a repülőgépes utazási csomagok teljes költségét. Az eljárás 2021 tavaszán zárult, miután az IBUSZ vállalkozás előremutató kötelezettségvállalást tett, és azóta is folytatta erőfeszítéseit az átláthatóbb tájékoztatás érdekében.
Az IBUSZ a kötelezettségvállalások keretében megszüntette a kérdéses gyakorlatát, csatlakozva a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) által támogatott teljes árat alkalmazó kezdeményezéshez. A vállalásoknak megfelelve kampányt is indítottak „Tokkal vonóval” szlogennel, melynek során fogyasztói videókat publikáltak és oktatási tréningeket tartottak. A GVH mostani utóvizsgálatában megállapította, hogy az IBUSZ kötelezettségvállalásait maradéktalanul teljesítette, bár az információs videók közzététele és az oktatási tréningek szervezése a tervezettnél később történt meg. Ennek ellenére, mivel az IBUSZ nem minősül kis- és középvállalkozásnak, a GVH jelképes 300 ezer Ft-os bírságot szabott ki a cégre a szabályszegésért.
Az ügy kapcsán a GVH ismételten hangsúlyozza, hogy a vállalkozásoknak az átlátható tájékoztatás érdekében az utazási csomagok teljes költségét egy összegben kell feltüntetniük.
Kapcsolódó cikkeink
A GVH több mint 35 millió forintra bírságolta a Foodora ételrendelési portált, mert megtévesztette a fogyasztókat
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora, ezért több mint 35 millió…
Tovább olvasom >Siófok volt a legnépszerűbb belföldi, vidéki úti cél tavaly
Siófok ismét az ország legnépszerűbb vidéki úti célja lett a…
Tovább olvasom >A GVH kész beavatkozni az élelmiszerek piacán zajló folyamatokba
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nyomon követi az élelmiszerek piacán zajló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra növekedési pályán az európai bio piac, Magyarország az öko területaránnyal a globális mezőny első negyedébe került
Elérhetőek a legfrissebb statisztikai adatok az ökológiai gazdálkodás globális fejlődéséről.…
Tovább olvasom >foodora: Valentin-napon már reggel 7-kor óvszert rendelnek
Tarolnak a virágosok, de csokoládét és alkoholt is sokan rendelnek…
Tovább olvasom >A magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését már az import hajtja
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti…
Tovább olvasom >