Az IBUSZ teljesíti az előírásokat a GVH utóvizsgálata szerint
Az IBUSZ sikeresen megfelelt az általa vállalt kötelezettségvállalásoknak a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) friss utóvizsgálata alapján. A GVH korábbi eljárásában az IBUSZ megtévesztő árfeltüntetési gyakorlatát vizsgálta, és mostani vizsgálata azt mutatja, hogy a vállalásokat maradéktalanul teljesítették. Az üggyel kapcsolatban a GVH arra hívja fel a fogyasztók figyelmét, hogy az év végi utazások foglalásakor gondosan ellenőrizzék, hogy a feltüntetett ár minden költséget tartalmaz-e.

A 120 éves magyar cégre jelképes összegű, 300 ezer Ft-os bírságot szabott ki a GVH
A GVH eredeti eljárása 2019-ben indult, mivel az IBUSZ Utazási Irodák Kft. hirdetései csak a részvételi díjat tüntették fel, nem említve a repülőgépes utazási csomagok teljes költségét. Az eljárás 2021 tavaszán zárult, miután az IBUSZ vállalkozás előremutató kötelezettségvállalást tett, és azóta is folytatta erőfeszítéseit az átláthatóbb tájékoztatás érdekében.
Az IBUSZ a kötelezettségvállalások keretében megszüntette a kérdéses gyakorlatát, csatlakozva a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) által támogatott teljes árat alkalmazó kezdeményezéshez. A vállalásoknak megfelelve kampányt is indítottak „Tokkal vonóval” szlogennel, melynek során fogyasztói videókat publikáltak és oktatási tréningeket tartottak. A GVH mostani utóvizsgálatában megállapította, hogy az IBUSZ kötelezettségvállalásait maradéktalanul teljesítette, bár az információs videók közzététele és az oktatási tréningek szervezése a tervezettnél később történt meg. Ennek ellenére, mivel az IBUSZ nem minősül kis- és középvállalkozásnak, a GVH jelképes 300 ezer Ft-os bírságot szabott ki a cégre a szabályszegésért.
Az ügy kapcsán a GVH ismételten hangsúlyozza, hogy a vállalkozásoknak az átlátható tájékoztatás érdekében az utazási csomagok teljes költségét egy összegben kell feltüntetniük.
Kapcsolódó cikkeink
Újra vizsgálja a GVH a Wizz Air vállalásait – lejárt a kompenzációs kötelezettség öt éve
Utóvizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Wizz Air Hungary…
Tovább olvasom >Több mint 1 millió vendég érkezett a magyarországi szállashelyekre
2025 februárjában tovább erősödött a magyar turizmus: több mint 1…
Tovább olvasom >GVH: már 100 termékkategória érhető el az online Árfigyelőben
Újabb 22 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >