Az IBUSZ teljesíti az előírásokat a GVH utóvizsgálata szerint
Az IBUSZ sikeresen megfelelt az általa vállalt kötelezettségvállalásoknak a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) friss utóvizsgálata alapján. A GVH korábbi eljárásában az IBUSZ megtévesztő árfeltüntetési gyakorlatát vizsgálta, és mostani vizsgálata azt mutatja, hogy a vállalásokat maradéktalanul teljesítették. Az üggyel kapcsolatban a GVH arra hívja fel a fogyasztók figyelmét, hogy az év végi utazások foglalásakor gondosan ellenőrizzék, hogy a feltüntetett ár minden költséget tartalmaz-e.

A 120 éves magyar cégre jelképes összegű, 300 ezer Ft-os bírságot szabott ki a GVH
A GVH eredeti eljárása 2019-ben indult, mivel az IBUSZ Utazási Irodák Kft. hirdetései csak a részvételi díjat tüntették fel, nem említve a repülőgépes utazási csomagok teljes költségét. Az eljárás 2021 tavaszán zárult, miután az IBUSZ vállalkozás előremutató kötelezettségvállalást tett, és azóta is folytatta erőfeszítéseit az átláthatóbb tájékoztatás érdekében.
Az IBUSZ a kötelezettségvállalások keretében megszüntette a kérdéses gyakorlatát, csatlakozva a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) által támogatott teljes árat alkalmazó kezdeményezéshez. A vállalásoknak megfelelve kampányt is indítottak „Tokkal vonóval” szlogennel, melynek során fogyasztói videókat publikáltak és oktatási tréningeket tartottak. A GVH mostani utóvizsgálatában megállapította, hogy az IBUSZ kötelezettségvállalásait maradéktalanul teljesítette, bár az információs videók közzététele és az oktatási tréningek szervezése a tervezettnél később történt meg. Ennek ellenére, mivel az IBUSZ nem minősül kis- és középvállalkozásnak, a GVH jelképes 300 ezer Ft-os bírságot szabott ki a cégre a szabályszegésért.
Az ügy kapcsán a GVH ismételten hangsúlyozza, hogy a vállalkozásoknak az átlátható tájékoztatás érdekében az utazási csomagok teljes költségét egy összegben kell feltüntetniük.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy hazai borravaló-körkép: így jattolnak a magyarok a vendéglátósok szerint
A vendéglátósok 75 százaléka számolt be arról, hogy a vendégektől…
Tovább olvasom >Rekordforgalomra készül a budapesti repülőtér – minden részletre kiterjed a nyári felkészülés
Soha nem látott utasforgalomra számítanak a 2025-ös nyári szezonban a…
Tovább olvasom >Mol Limo: a legutóbbi három hosszú hétvégén a magyarok legnépszerűbb belföldi célpontja a Balaton volt
A hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a Balaton, a külföldieké…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több esély, kevesebb macera: a jó promóció receptje
Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója idén is a Promóciók…
Tovább olvasom >Újra az áfaszabályozásról
Zerényi Károly, az MVI elnöki tanácsadója nemrégiben a penzcentrum.hu-nak a…
Tovább olvasom >NESQUIK STRAWBERRY MILK-MIX: EPRES ÍZŰ ÍZESÍTŐ ITALPOR 350 G
Jólesne a nyári hőségben egy frissítő, gyümölcsös ízű ital? A…
Tovább olvasom >