Az IBUSZ teljesíti az előírásokat a GVH utóvizsgálata szerint
Az IBUSZ sikeresen megfelelt az általa vállalt kötelezettségvállalásoknak a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) friss utóvizsgálata alapján. A GVH korábbi eljárásában az IBUSZ megtévesztő árfeltüntetési gyakorlatát vizsgálta, és mostani vizsgálata azt mutatja, hogy a vállalásokat maradéktalanul teljesítették. Az üggyel kapcsolatban a GVH arra hívja fel a fogyasztók figyelmét, hogy az év végi utazások foglalásakor gondosan ellenőrizzék, hogy a feltüntetett ár minden költséget tartalmaz-e.

A 120 éves magyar cégre jelképes összegű, 300 ezer Ft-os bírságot szabott ki a GVH
A GVH eredeti eljárása 2019-ben indult, mivel az IBUSZ Utazási Irodák Kft. hirdetései csak a részvételi díjat tüntették fel, nem említve a repülőgépes utazási csomagok teljes költségét. Az eljárás 2021 tavaszán zárult, miután az IBUSZ vállalkozás előremutató kötelezettségvállalást tett, és azóta is folytatta erőfeszítéseit az átláthatóbb tájékoztatás érdekében.
Az IBUSZ a kötelezettségvállalások keretében megszüntette a kérdéses gyakorlatát, csatlakozva a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) által támogatott teljes árat alkalmazó kezdeményezéshez. A vállalásoknak megfelelve kampányt is indítottak „Tokkal vonóval” szlogennel, melynek során fogyasztói videókat publikáltak és oktatási tréningeket tartottak. A GVH mostani utóvizsgálatában megállapította, hogy az IBUSZ kötelezettségvállalásait maradéktalanul teljesítette, bár az információs videók közzététele és az oktatási tréningek szervezése a tervezettnél később történt meg. Ennek ellenére, mivel az IBUSZ nem minősül kis- és középvállalkozásnak, a GVH jelképes 300 ezer Ft-os bírságot szabott ki a cégre a szabályszegésért.
Az ügy kapcsán a GVH ismételten hangsúlyozza, hogy a vállalkozásoknak az átlátható tájékoztatás érdekében az utazási csomagok teljes költségét egy összegben kell feltüntetniük.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelező légitársasági csődvédelmi alapot javasol az Európai Utazási Irodák és Utazásszervezők Szövetsége
A globális turizmus folyamatos növekedése és az utazási kedv erősödése…
Tovább olvasom >Nagy potenciál rejlik a konferenciaturizmusban
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a konferenciaturizmusban hosszú távú növekedési potenciál…
Tovább olvasom >Idén is díjazták a legjobb konferencia és wellness szállodákat
Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott Aranynap-díjat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >