Az FMCG áruházláncok közül elsőként kapott akadálymentességi tanúsítványt az Auchan
Az Auchan Magyarország cégkultúrájában a társadalmi felelősségvállalás, a szolidaritás és az összefogás kiemelt helyen szerepel. A megváltozott munkaképességű emberek (MMK) foglalkoztatása a vállalat HR és CSR politikájának egyik alappillére, jelenleg is több százan dolgoznak az áruházláncnál. Az Auchan munkatársai mellett vevőkörének is akadálymentes körülményeket kíván biztosítani a vásárláshoz, ezért – a nagy boltláncok közül elsőként – mérette fel helyszíneinek akadálymentességét az Access4you-val, és az audit alapján megvalósított fejlesztésekkel bronzfokozatú tanúsítványra lesz jogosult.
Újabb állomásához ért az Auchan esélyegyenlőségre és az integrációra való törekvése, ugyanis a vállalat az Access4you-val átvilágíttatta hazai áruházainak akadálymentességét. Az auditorok mind a 24 Auchan áruházat, a központi irodaházat és az Auchan Korzó területét személyesen járták be és mérték fel egy több mint 1000 elemes szempontrendszer alapján, amelyet rehabilitációs szakmérnökökkel és érintettekkel együttműködve dolgoztak ki. A felmérésben 9 érintett csoport számára vizsgálták meg a környezetet: kerekesszékes és mozgássérült, idős és mozgásában korlátozott, babakocsival közlekedő, siket, nagyothalló, vak, gyengénlátó, kognitív zavarral élő, valamint segítőkutyával közlekedő emberek igényei alapján.
Az Access4you minősítési rendszere azokat a helyszíneket tekinti akadálymentesnek, ahol az adott speciális igényű csoport számára szabad a bejutás, a belső közlekedés, valamint a helyszín által nyújtott szolgáltatások akadálymentesen elérhetők és igénybe vehetők. A felmérés során vizsgált területek között szerepel a megközelíthetőség, a bejárat, a külső és belső környezet, az ajtók, a liftek és a lépcsők, illetve a rámpák paraméterei, a berendezések sajátosságai, valamint az akadálymentes használatot támogató eszközök és szolgáltatások megléte. Az összegyűjtött, megbízható információk egy mindenki számára elérhető adatbázisban, az Access4you weboldalán és applikációjában érhetők el.
Minél több speciális igényű vagy fogyatékossággal élő csoport hozzáfér egy helyhez és a szolgáltatásokhoz, annál magasabb szintet lehet elérni a tanúsító cég minősítési rendszere alapján. Az Auchan Magyarország az audit alapján az előkelő bronz fokozatot kaphatja meg az elvégzendő fejlesztéseket követően.
A vállalat évek óta foglalkoztat megváltozott munkaképességű munkatársakat, e törekvését számos díjjal jutalmazták már, többek között az Érték Vagy! díjjal az Év Befogadó Munkáltatója kategóriában, CSR Hungary Díjjal, „Fogyatékosság-barát Munkahely” címmel, illetve a Fogyatékosság-barát Munkahely Díj tíz éves fennállása alkalmából kiadott Champion-díjjal. Ez a mostani audit is megerősíti, hogy az Auchan jó úton jár, amikor nagy hangsúlyt helyez a speciális igényű munkatársak és vásárlók számára kialakított környezetre.
„Büszkék vagyunk rá, hogy az akadálymentességi audit eredményeképp az Access4you bronz fokozatú minősítésére leszünk jogosultak. Fontos számunkra, hogy mind MMK munkatársaink, mind pedig a fogyatékkal élő vásárlóink számára akadálymentesen elérhetőek legyenek a helyszíneink és a szolgáltatásaink. Az audit eredményeképp két további fejlesztést valósítunk meg: bevezetjük a SINOSZ által kifejlesztett KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatási rendszert minden telephelyünkön, amely jelentősen megkönnyíti a siketek kommunikációját, a gyengénlátók számára pedig az üvegfelületek matricázásával tesszük biztonságosabbá a közlekedést áruházainkban és a központi irodaházunkban”
– mondta el Varga-Futó Ildikó, kommunikációs és CSR igazgató.
“Az akadálymentesség teszi lehetővé, hogy mindenki egyenlő eséllyel jusson hozzá a szolgáltatásokhoz, az oktatáshoz, a munkához, a közösségi élményekhez, a különféle termékekhez vagy akár az utazáshoz. Ma a világon a társadalom 15%-a érintett ebben a kérdésben, ez Magyarországon másfél millió társunkat, Európában 120 milliót, az egész világon pedig másfél milliárd embert jelent. Gazdasági szerepüket, vásárlóerejüket sem a napi fogyasztási cikkek, sem a szolgáltatások, utazások kapcsán nem szabad figyelmen kívül hagyni. Az akadálymentesség fejlesztése gazdaságilag és társadalmilag is megtérül”
– tette hozzá Berecz Balázs, az Access4you International alapítója és ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Így panaszkodnak a magyar dolgozók generációi – országos kutatás Steigervald Krisztiánnal
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >