Az FDA szerint a növényi alapú tejek címkéin a tápanyagtartalomra vonatkozó információkat kell jelölni
A növényi alapú tejalternatívákat „tejként” lehet címkézni, de az Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatala (FDA) azt javasolja, hogy ezeknek az italoknak a csomagolásán helyezzenek el a tápanyagtartalomra vonatkozó információkat, hogy a fogyasztók össze tudják hasonlítani tápanyagtartalmukat a tejtermékekével – olvasható egy nemrégiben közzétett címkézési útmutató tervezetben.

A növényi eredetű tej címkézésének szabályozásáról évek óta folyik vita
Az FDA által végzett tanulmányok azt mutatták, hogy a fogyasztókat nem zavarják össze a „tej” feliratú növényi alapú termékek, de sok fogyasztó nem rendelkezik pontos ismeretekkel a növényi alapú tejben található tápanyagokról – áll az iránymutatásban. Sok fogyasztó gondolja úgy, hogy a növényi eredetű tej egészségesebb, mint a hagyományos tejtermék, vagy tápanyagtartalma hasonló – áll a dokumentumban. A növényi alapú tej tápanyagtartalma azonban a felhasznált összetevőktől függően változik.
A növényi eredetű tej címkézésének szövetségi szabályozásáról évek óta folyik a vita, a jogszabályok és a peres ügyek tisztázni kívánják, hogy a nem állatokból származó termékek nevezhetők-e „tejnek”. A mostani szabályozás az FDA 2018-as információkérése nyomán született, amelyhez több mint 13 000 észrevétel érkezett. //
A cikk a Trade magazin 2023/4. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Távozik posztjáról az amerikai élelmiszer- és gyógyszerfelügyelet oltásokért felelős igazgatója
Távozik posztjáról az amerikai élelmiszer- és gyógyszerfelügyelet (FDA) oltásokért felelős…
Tovább olvasom >Az FDA engedélyezte a nikotinpárnák forgalmazását: mérföldkő a dohányzás ártalomcsökkentésében
Az Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerengedélyeztetési Hivatala (FDA) újabb füstmentes…
Tovább olvasom >Betiltották az egyik leggyakoribb ételszínezéket
Az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatal (FDA) szerdán betiltotta a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >