Az év végi ünnepi forgalom növekedésére számít a német kiskereskedelem
A német kiskereskedelmi vállalatok szakmai képviselete, a HDE 2 százalékos forgalomnövekedést vár az idén a karácsonyi forgalomban a tavalyihoz képest, elsősorban az online-értékesítések erőteljes növekedésének köszönhetően.
A 112 milliárd euróra becsült ünnepi értékesítési forgalom kockázati tényezője az egyes termékkategóriákban fellépő szállítási problémák mellett a koronavírus-járvány további alakulása, valamint az erősödő inflációs nyomás léphet fel a HDE szerint.
Az elmúlt két hónap az év első felében történt lezárások miatt számos kiskereskedelmi vállalatnak fontosabb volt mint valaha. „Az ajándéktárgyak forgalmának hagyományosan több mint egy ötöde esik az év utolsó két hónapjára, novembere és decemberre” – mutatott rá Stefan Genth, a HDE (Handelsverband Deutschland) igazgatója.
A HDE által minden nagyságrendet felölelő 450 üzlet körében végzett felmérés alapján a cégek 45 százaléka számít forgalmának a növekedésére a tavalyihoz képest, egy harmaduk pedig nagyjából ugyanakkora forgalomra. A vásárlók karácsonyi ajándékokra fordítható átlagos költségkerete 273 euró lesz várakozásaik szerint.
A HDE saját felmérésének az eredménye, valamint az általános gazdasági helyzet alapján jutott arra a következtetésre, hogy az év utolsó két hónapjában az egy évvel korábbinál két százalékkal magasabb, 112 milliárd euró lehet az ünnepi kiskereskedelmi forgalom. Az online értékesítési forgalom ezen belül 17 százalékkal emelkedik 23 milliárd euróra.
„A magas lakossági megtakarítások és a jó fogyasztói hangulatindex biztató évzárással kecsegtetik kiskereskedelmi cégeknek az első félév lezárásait megszenvedő nagy hányadát” – mondta Genth. Hozzátette: „sok múlik azonban a pandémia további alakulásán és az ebből következő intézkedéseken”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben az AgeCore kereskedelmi szövetséghez csatlakozik a Kaufland
A Kaufland német kiskereskedelmi lánc 2025. január 1-jei hatállyal csatlakozik…
Tovább olvasom >Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató…
Tovább olvasom >Átvételi pontokat tesztel a Rossmann Németországban
Átvételi pontokat kínál a jövőben az online rendelések számára a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >