Az év végi ünnepi forgalom növekedésére számít a német kiskereskedelem
A német kiskereskedelmi vállalatok szakmai képviselete, a HDE 2 százalékos forgalomnövekedést vár az idén a karácsonyi forgalomban a tavalyihoz képest, elsősorban az online-értékesítések erőteljes növekedésének köszönhetően.

Növekedést vár a karácsonyi forgalomtól a német kiskereskedelmi vállaltok szakmai képviselete
A 112 milliárd euróra becsült ünnepi értékesítési forgalom kockázati tényezője az egyes termékkategóriákban fellépő szállítási problémák mellett a koronavírus-járvány további alakulása, valamint az erősödő inflációs nyomás léphet fel a HDE szerint.
Az elmúlt két hónap az év első felében történt lezárások miatt számos kiskereskedelmi vállalatnak fontosabb volt mint valaha. „Az ajándéktárgyak forgalmának hagyományosan több mint egy ötöde esik az év utolsó két hónapjára, novembere és decemberre” – mutatott rá Stefan Genth, a HDE (Handelsverband Deutschland) igazgatója.
A HDE által minden nagyságrendet felölelő 450 üzlet körében végzett felmérés alapján a cégek 45 százaléka számít forgalmának a növekedésére a tavalyihoz képest, egy harmaduk pedig nagyjából ugyanakkora forgalomra. A vásárlók karácsonyi ajándékokra fordítható átlagos költségkerete 273 euró lesz várakozásaik szerint.
A HDE saját felmérésének az eredménye, valamint az általános gazdasági helyzet alapján jutott arra a következtetésre, hogy az év utolsó két hónapjában az egy évvel korábbinál két százalékkal magasabb, 112 milliárd euró lehet az ünnepi kiskereskedelmi forgalom. Az online értékesítési forgalom ezen belül 17 százalékkal emelkedik 23 milliárd euróra.
„A magas lakossági megtakarítások és a jó fogyasztói hangulatindex biztató évzárással kecsegtetik kiskereskedelmi cégeknek az első félév lezárásait megszenvedő nagy hányadát” – mondta Genth. Hozzátette: „sok múlik azonban a pandémia további alakulásán és az ebből következő intézkedéseken”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Vusion Grouppal fejleszti okoskioszkjait a Lekkerland
A REWE csoporthoz tartozó Lekkerland a VusionGrouppal együttműködve digitalizálja a…
Tovább olvasom >Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat
Hamarosan új korszak kezdődik a kiskereskedelemben: világszerte bevezetik a GS1…
Tovább olvasom >Aldi Süd húshűtőiben az állattartási forma kerül a középpontba
Az Aldi Süd az első nagy élelmiszer-kiskereskedelmi lánc Németországban, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >Nem a patikákon múlik – önkéntes árkorlátot kérne a kormány a gyógyszerpiaci szereplőktől
A kormány a nem támogatott gyógyszerek árának letörését tűzte ki…
Tovább olvasom >