Az Év Terméke Díj 2017 győztese a Kőröstej egyik büszkesége
A Hajdú parenyica évek óta etalon a magyar vásárlók körében. A fogyasztói igények és ízlés változása miatt 2015 elejétől azonban kívül-belül megújult a termékcsalád. A 190 g-os parenyica új külsővel XL változatra módosult, miközben bevezették a 105 g-os mini verziót. Receptje is változott: enyhébb íz, puhább, könnyedebb állag jellemzi a terméket. Az Év Terméke Díj 2017 zsűrije mellett a fókuszcsoportos kutatás során a fogyasztók is nagyra értékelték a sajtkülönlegességet.
A parenyicának komoly rajongótábora van Magyarországon. Gyerekkorunkban megszerettük, boldogan tekergettük, de felnőve sem tudunk ellenállni különleges ízének, illatának… Egyes források szerint még évszázadokkal ezelőtt a Balkánról érkezett, mégis a Felvidék különleges, népszerű sajtjává vált. A régi időkben többnyire juhtejből készült, mára szinte kizárólag tehéntejből készített parenyicát fogyasztunk. A jellegzetesen rugalmas-szálas sajttészta a gyártási eljárás során történő hevítés-gyúrás eredménye, krémszínét pedig a sós vízben áztatásnak-gőzölésnek köszönheti.
Nincs belőle két egyforma
A Kőröstejnél különösen büszkék arra, hogy tömegtermelésben, sok százezres darabszámok mellett is meg tudták őrizni a Hajdú parenyica kézműves jellegét, minőségét. Nem készül belőle két egyforma! Ennek az a titka, hogy minden egyes sajt ma is kézimunka eredményeként nyeri el a formáját. Szorgos asszonykezek darabolják fel, tekerik, majd kötözik össze az értékes szálakat. Végül a parenyicák hagyományos módon, bükkfával füstölve kapják meg gyönyörű aranybarna színüket és a legfinomabb füstölt sonkákra emlékeztető illatukat.
Kőröstetétlentől a messzi Hongkongig
A Kőröstetétlenen készített parenyicák nemcsak idehaza népszerűek. Jelentős rendelések érkeznek Németországból és Svédországból, de eljutottak már a tajvani üzletekig is. A 2016-ban megrendezett Hong Kong Food Expón is a parenyica volt az egyik legsikeresebb Hajdú sajt a helyiek körében.
Az Év Terméke 2017-ben Magyarországon
A gyártó az utóbbi évek megújulását követően nevezte be a terméket Az Év Terméke 2017 díjra. A sajt ízében, állagában is kiemelkedőnek bizonyult, így a fogyasztók véleménye alapján 2017-ben megérdemelten lett a parenyica kategória új győztese. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Hajdú tejszínes krémsajt visszazárható üvegben
Ez az új, selymes állagú krémsajt valódi különlegesség. Miközben minősége…
Tovább olvasom >Óriási Hajdú-kampány az arab országokban
Minden idők egyik legnagyobb, magyar élelmiszermárkát népszerűsítő, de külföldön folytatott…
Tovább olvasom >Hajdú áfonyás-jalapeños grillsajt 240 g
A Hajdú grillsajtcsalád jelentős nemzetközi sikerei mellett hosszú évek óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Gyermelyi új reklámfilmje
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött…
Tovább olvasom >Citrusos frissesség és fűszeres elegancia: a Monotheme új illatai megérkeztek Magyarországra
A világhírű Monotheme olasz parfümmárka két termékcsaládja – a citrusos…
Tovább olvasom >Nemzetközi szintre lép a Balogh Petya által fémjelzett STRT portfóliójába idén bekerülő karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint…
Tovább olvasom >