„Az év legsikeresebb promóciója 2016” nyertesei és különdíjasai
A korábbi évek hagyományainak megfelelően szeptemberi lapszámunkban kerülnek bemutatásra a Trade magazin szervezésében megrendezésre kerülő „Az év legsikeresebb promóciója” verseny nyertesei és különdíjasai.
A kilencedik alkalommal meghirdetett viadal győztes pályamunkáinak bemutatására 2017. április 6-án a Budavári Fortuna Étteremben megrendezett szakmai napon került sor. Az idén hat kategóriában (food, non-food, kereskedelmi, ital, HoReCa, online) összesen 40 pályamunka nevezett, és szakmai szemmel vizsgálva összegzésként megállapítható, hogy továbbra sincs általános jó tanács abban a tekintetben, hogy mitől lesz egy promóció igazán sikeres a fogyasztók körében. Ennek ellenére mégis van néhány olyan szempont, amelyet érdemes figyelembe venni egy-egy új promóció koncepciójának megalkotása során.
A trendek azt mutatják, hogy a teljes FMCG-költésből a promóciós vásárlás aránya Magyarországon 29-30%, amely évek óta stabilnak tekinthető. Általánosságban elmondható, hogy a nyereményjátékok során a fogyasztók a kisebb értékű, de biztos ajándékokat kedvelik, hiszen úgy érezhetik, hogy nagyobb esélyük van megnyerni és nem ez vezet bizalomvesztéshez. A blokkon lévő AP-kód feltöltése egyre kevésbé vonzó, és a játékosok tehernek élhetik meg. Nagyon kedveltek azonban a közösségi élményt nyújtó promóciók, hiszen a közösen átélt élményeknek nagyon erős hatása van. Jól látható, hogy egy kevésbé ismert márka esetében a több termék megvásárlására ösztönzés nem szerencsés megoldás. A kommunikációban kiemelkedő szerepet kap a szinergia az összes találkozási ponton. Megfigyelhető, hogy az online térben is fontos az újítás és újszerűség szerepe a promóciók esetén. A Facebook kényelmes megoldást jelent, de megosztó is lehet, mert nem mindenki van jelen a közösségi média platformokon. A webes jelenlétet tekintve a bloggerek és vloggerek szerepe ma már elvitathatatlan.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a gyermekeknek szóló és a gyermekes szülőkre célzott involváló és ösztönző promóciók igazi jolly joker-nek számítanak, míg az idősebb generációt az étkezésekhez köthető promóciók kapcsán érhetjük el sikeresen. A fogyasztók értékelik az egyszerűségre törekvő, jól felépített, strukturált megoldásokat. A promóciók tervezésekor fontos figyelembe venni, hogy a fiatal generáció mindent azonnal akar, de nem szeretne érte sokat tenni. Ma már elengedhetetlen a 21. század technikai vívmányainak bevonása és alkalmazása, és minden pozitív élmény mellett az erőfeszítéseknek a vásárlásban is realizálódniuk kell. A 2016 év legsikeresebb promóciói kiválóan támasztják alá az alábbi megállapításokat, és további sikeres kampánymegoldásokat kívánunk a jövő évre is. //
Élelmiszer kategória
1. FrieslandCampina Hungária Zrt. / Pöttyös – Olimpiai szurkolói kártya
2. MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. / Nyerő hazai termékek
3. Nestlé Hungária Kft. / Nyerj egy tehenet!
3. Republic Group Kft. / Bírni fogod! – Danone Actimel & Budapest Bakering
Non-Food kategória
1. Henkel Magyarország Kft. / Party With Style!
2. Target Sales Group Kft. / Inecto Naturals
3. SPAR Magyarország Kft. és a SPICE Communication Kft. / SPAR Kreatív koncepció
Kereskedelmi kategória
1. Rossmann Magyarország Kft. és a HumanTelex Reklámügynökség / Horgonyt fel!
2. SPICE Communication Kft. és a SPAR Magyarország Kft. / Mesébe illő osztálykirándulások!
2. Rewart Kft. és a Penny Market Kft. / Nyerjen a 20 éves PENNY-vel!
3. Reinas Consulting Kft. / Nyerjen és nosztalgiázzon a SPAR-ral!
Ital kategória
1. Rewart Kft. és a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. / Coca-Cola – Netre szomjazol? 2.0
2. HD Group Kommunikációs Ügynökség / Jack Daniels Virtual Reality
3. Coca-Cola HBC Magyarország Kft. / Szurkoljunk együtt! – EURO 2016
HORECA kategória
1. We Are Reklámügynökség Kft. / Jack Daniel’s 150 Pop Up Bar
2. HD Group Kommunikációs Ügynökség / Zwack Unicum kóstoltatás
3. Coca-Cola HBC Magyarország Kft. / Kinley nights
Online kategória
1. SPAR Magyarország Kft. és a Greenroom Kft. / Regnum HentesMese
2. SPAR Magyarország Kft. és a Reon Digital Kft. / Varázsvihar
3. SPAR Magyarország Kft. és a Greenroom Kft. / Falvédő tervező
Különdíjak
TMK különdíj – Nestlé Hungária Kft. / Cheerios Oats
Popai különdíj – The Continuity Company AG (TCC) / Disney Pixar Plüssök
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Kiemelt törődés a korán érkezőknek: november 17. a koraszülöttek világnapja
Manapság számos világnap ad alkalmat arra, hogy a számunkra fontos…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >Kánya Kata: mindenki felelős a saját életéért!
Kánya Kata nem kér a titulusokból, abban hisz, hogy mindenkit…
Tovább olvasom >