Az euróválság ellenére bővül a globális reklámpiac
Módosította a globális hirdetési piacra vonatkozó 2012-es előrejelzését a Warc. A társaság szakértői szerint ebben az évben 5,4 százalékkal bővül majd a szektor, ez 0,9 százalékponttal kevesebb, mint az augusztusi prognózis.
A növekedési előrejelzés mérséklésének fő okaként az eurózóna válságát jelölték meg a társaság szakemberei. A tanulmányban vizsgált 13 piac közül négy nagy európai – Németország, Franciaország, Olaszország és Spanyolország – teljesít a legrosszabban az idén. Különösen drámai év vár a spanyol reklámpiacra, ahol a Warc elemzői 2 százalékos visszaesést várnak. Főként annak tükrében rossz a helyzet, hogy a múlt év augusztusában még 2,5 százalékos bővülést jósoltak a dél-európai országban.
Két százalékponttal romlott az olaszországi növekedési potenciál 2011 augusztus óta, így mindössze 0,7 százalékos bővülést jósolnak az ország hirdetési piacán a legújabb felmérésben. De Franciaországban is csak 0,9 százalék körül alakulhat majd a reklámpiac bővülése 2012-ben, ami másfél százalékponttal kevesebb, mint amennyit augusztusban vártak.
A legnagyobb mértékben az oroszországi növekedési előrejelzést módosították a Warc elemzői a 13 vizsgált piac körül, ott a tavaly augusztusi jóslathoz képest 5,9 százalékpontos a csökkenés. Igaz, még így is a második legdinamikusabban fejlődő reklámpiac az orosz a vizsgált országok közül, az idén várhatóan 14 százalékos lesz a bővülés.
A listát egyébként Kína vezeti 14,7 százalékos várható növekedéssel, míg a harmadik India, ahol 12,4 százalékkal bővülhet a hirdetési piac. Az Egyesült Államokban a Warc legfrissebb előrejelzése alapján 3,3 százalékkal nő az idén reklámköltés, ez 1,3 százalékponttal kisebb érték, mint amit még tavaly augusztusban prognosztizáltak.
A Warc kutatásában szereplő 13 piac közül mindössze egynél módosították felfelé a növekedési előrejelzést, Japánban az idén a legfrissebb várakozás szerint 2,6 százalékkal bővül majd a reklámpiac, ez 0,4 százalékponttal haladja meg a tavalyi prognózist. (mmonline.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >