Az európaiak leginkább saját országuk kínálatából szemezgetnek a neten
2006-tól 2008-ig 27-ről 33 százalékra emelkedett azok aránya, akik legalább egy terméket vásároltak a világhálón. Ugyanakkor a határokon átnyúló webes vásárlások mértéke évek óta hét százalék körüli.
Az Európai Bizottság
határokon átnyúló kereskedelemről szóló
jelentése szerint növekszik a világhálón
vásároló EU-polgárok száma.
Ugyanakkor a külföldi internetes vásárlások
aránya nem emelkedett, ennek okát a szakértők
elsősorban a bizalomhiányban látják.
Az Európai Bizottság
határokon átnyúló kereskedelemről szóló
jelentése szerint a skandináv országok lakói
a legaktívabbak, Svédország, Norvégia,
Finnország és Izland lakóinak 91 százaléka
vásárolt tavaly a net segítségével.
Németországban, Franciaországban ez az arány
50 százalék körüli, nálunk az
internetezők 41 százaléka vásárol
rendszeresen a neten.
Meglana Kuneva, fogyasztóvédelemért
felelős EU-biztos szerint az internet fontos lehetős a fogyasztók
számára a választék összehasonlítására
és egyben minden eddiginél jobban kiszélesíti
a kínálatot. A Bizottság jelenleg vizsgálja,
milyen akadályok lassítják a tagországok
közötti internetes kereskedelmet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >