Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik európai központtal, a többségük az Egyesült Államokban vagy Kínában székel. Ezek a nem európai cégek a teljes európai online forgalom 74%-át adják, ami jól tükrözi növekvő dominanciájukat – írja az Ecommerce News a RetailX által közzétett Internet Retailing tanulmányra hivatkozva.
A brit RetailX legfrissebb jelentése, a RetailX Europe Top1000 360° Report az ezer legnagyobb forgalmat bonyolító online kereskedőt listázza, és most első alkalommal elemezte őket központjaik földrajzi elhelyezkedése szerint.
Az olyan globális óriások, mint az Amazon és az eBay természetesen meghatározó szerepet töltenek be, de a jelentés rámutat az olyan feltörekvő cégek, mint a Shein, az Alibaba vagy a Temu növekvő erejére is. Ezek a vállalatok rövid idő alatt jelentős piaci részesedést szereztek az európai régióban. Bár a forgalmi részesedés kiemelésre került, a nem európai cégek teljes árbevételéről a jelentés nem közöl adatokat.
Piaci tendenciák és helyi szolgáltatások
A ChannelX kapcsolódó jelentésének megállapítása szerint az európai e-kereskedelemben kiemelkedő az online piacterek dominanciája, amelyeket a fogyasztók gyakran kiskereskedelmi keresőmotorokként használnak. A régióban mintegy 400 közvetlen fogyasztói (D2C) piactér és több mint 250 üzleti (B2B) platform működik. A jelentés kiemeli mind az új belépők specializált vertikális piactereinek, mind a meglévő, ismert kereskedők piactéri megoldásainak egyre nagyobb számban történő megjelenését.
A vásárlók kényelmét szolgáló megoldások közül kiemelkedik a click & collect opció, amelyet az ezer legnagyobb európai online kereskedő 54%-a kínál.
Kapcsolódó cikkeink
20%-kal növelte forgalmát az Action 2024 első kilenc hónapjában
Európa egyik vezető non-food diszkontlánca, az Action 2024 első kilenc…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >A Shein európai egységének árbevétele elérte a mintegy 7,7 milliárd eurót
A Shein divatplatform tavaly 7,68 milliárd eurós bevételt generált Európában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >