Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik európai központtal, a többségük az Egyesült Államokban vagy Kínában székel. Ezek a nem európai cégek a teljes európai online forgalom 74%-át adják, ami jól tükrözi növekvő dominanciájukat – írja az Ecommerce News a RetailX által közzétett Internet Retailing tanulmányra hivatkozva.
A brit RetailX legfrissebb jelentése, a RetailX Europe Top1000 360° Report az ezer legnagyobb forgalmat bonyolító online kereskedőt listázza, és most első alkalommal elemezte őket központjaik földrajzi elhelyezkedése szerint.
Az olyan globális óriások, mint az Amazon és az eBay természetesen meghatározó szerepet töltenek be, de a jelentés rámutat az olyan feltörekvő cégek, mint a Shein, az Alibaba vagy a Temu növekvő erejére is. Ezek a vállalatok rövid idő alatt jelentős piaci részesedést szereztek az európai régióban. Bár a forgalmi részesedés kiemelésre került, a nem európai cégek teljes árbevételéről a jelentés nem közöl adatokat.
Piaci tendenciák és helyi szolgáltatások
A ChannelX kapcsolódó jelentésének megállapítása szerint az európai e-kereskedelemben kiemelkedő az online piacterek dominanciája, amelyeket a fogyasztók gyakran kiskereskedelmi keresőmotorokként használnak. A régióban mintegy 400 közvetlen fogyasztói (D2C) piactér és több mint 250 üzleti (B2B) platform működik. A jelentés kiemeli mind az új belépők specializált vertikális piactereinek, mind a meglévő, ismert kereskedők piactéri megoldásainak egyre nagyobb számban történő megjelenését.
A vásárlók kényelmét szolgáló megoldások közül kiemelkedik a click & collect opció, amelyet az ezer legnagyobb európai online kereskedő 54%-a kínál.
Kapcsolódó cikkeink
120 millió online rendelés 2025-ben, 8%-os hazai és 22%-os import növekedés: itt a legátfogóbb hazai kutatás az e-kereskedelemről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Félórás kiszállítást tesztel az Amazon az USA-ban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A magyar e-kereskedelem nagy nyertesei a vásárlók: stratégiai partnerséget kötött a GLS és a DPD a még rugalmasabb csomagátvételért
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Idei győztes sorrend: Grand Automotive East, Tesco Magyarország, Nestlé Hungária
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Magyar szakmai vezetés is formálta a globális gazdasági döntéseket Dél-Afrikában a történelmi B20 csúcstalálkozón
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Terjeszkedik a foodora: 21 új városba hozta el idén a gyors kiszállítást
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
