Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik európai központtal, a többségük az Egyesült Államokban vagy Kínában székel. Ezek a nem európai cégek a teljes európai online forgalom 74%-át adják, ami jól tükrözi növekvő dominanciájukat – írja az Ecommerce News a RetailX által közzétett Internet Retailing tanulmányra hivatkozva.
A brit RetailX legfrissebb jelentése, a RetailX Europe Top1000 360° Report az ezer legnagyobb forgalmat bonyolító online kereskedőt listázza, és most első alkalommal elemezte őket központjaik földrajzi elhelyezkedése szerint.
Az olyan globális óriások, mint az Amazon és az eBay természetesen meghatározó szerepet töltenek be, de a jelentés rámutat az olyan feltörekvő cégek, mint a Shein, az Alibaba vagy a Temu növekvő erejére is. Ezek a vállalatok rövid idő alatt jelentős piaci részesedést szereztek az európai régióban. Bár a forgalmi részesedés kiemelésre került, a nem európai cégek teljes árbevételéről a jelentés nem közöl adatokat.
Piaci tendenciák és helyi szolgáltatások
A ChannelX kapcsolódó jelentésének megállapítása szerint az európai e-kereskedelemben kiemelkedő az online piacterek dominanciája, amelyeket a fogyasztók gyakran kiskereskedelmi keresőmotorokként használnak. A régióban mintegy 400 közvetlen fogyasztói (D2C) piactér és több mint 250 üzleti (B2B) platform működik. A jelentés kiemeli mind az új belépők specializált vertikális piactereinek, mind a meglévő, ismert kereskedők piactéri megoldásainak egyre nagyobb számban történő megjelenését.
A vásárlók kényelmét szolgáló megoldások közül kiemelkedik a click & collect opció, amelyet az ezer legnagyobb európai online kereskedő 54%-a kínál.
Kapcsolódó cikkeink
Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >