Az európai kiskereskedők szövetsége megoldást vár a Vörös-tengeri válságra
Az európai kiskereskedők szövetsége (Ecommerce), mely a nagyobb boltláncokat tömöríti, felhívta az Európai Uniót, hogy sürgősen oldja meg a Vörös-tengeren kialakult szállítási válságot, mivel ez beláthatatlan következményekkel járhat.
A szervezet levelet címezett a belga külügyminiszternek, tekintettel arra, hogy Belgium látja el az EU elnökségének tisztségét 2024 első felében. Az Ecommerce szerint már látszanak a káros hatások annak következtében, hogy a jemeni húszi lázadók drón- és rakétatámadásai miatt a konténerszállító hajók kénytelenek megkerülni az Afrika déli részét. Ennek következtében 2-3 héttel meghosszabbodik a szállítási idő Ázsiából Európába, ami nehezíti a beszállítói láncok hatékony működését. Emellett növeli a költségeket, ami veszélyeztetheti a fogyasztói infláció csökkenő tendenciáját Európában.
Az Ecommerce felszólítása különösen súlyos, tekintettel arra, hogy a szervezetben olyan vezető európai áruházláncok találhatók, mint a Lidl, a Tesco és a H&M. A kiskereskedők összességében azt várják az EU-tól, hogy sürgősen határozott és összehangolt intézkedéseket tegyenek annak érdekében, hogy biztosítsák a Vörös-tenger–Szuezi-csatorna útvonalon történő hajózás biztonságát. A szállítási válság kezelése kiemelt fontosságú, mivel a probléma hosszú távú hatásai kihatnak az európai kiskereskedelmi láncokra és az inflációs mutatókra is.
Kapcsolódó cikkeink
Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >