Az európai kiskereskedők szövetsége megoldást vár a Vörös-tengeri válságra
Az európai kiskereskedők szövetsége (Ecommerce), mely a nagyobb boltláncokat tömöríti, felhívta az Európai Uniót, hogy sürgősen oldja meg a Vörös-tengeren kialakult szállítási válságot, mivel ez beláthatatlan következményekkel járhat.
A szervezet levelet címezett a belga külügyminiszternek, tekintettel arra, hogy Belgium látja el az EU elnökségének tisztségét 2024 első felében. Az Ecommerce szerint már látszanak a káros hatások annak következtében, hogy a jemeni húszi lázadók drón- és rakétatámadásai miatt a konténerszállító hajók kénytelenek megkerülni az Afrika déli részét. Ennek következtében 2-3 héttel meghosszabbodik a szállítási idő Ázsiából Európába, ami nehezíti a beszállítói láncok hatékony működését. Emellett növeli a költségeket, ami veszélyeztetheti a fogyasztói infláció csökkenő tendenciáját Európában.
Az Ecommerce felszólítása különösen súlyos, tekintettel arra, hogy a szervezetben olyan vezető európai áruházláncok találhatók, mint a Lidl, a Tesco és a H&M. A kiskereskedők összességében azt várják az EU-tól, hogy sürgősen határozott és összehangolt intézkedéseket tegyenek annak érdekében, hogy biztosítsák a Vörös-tenger–Szuezi-csatorna útvonalon történő hajózás biztonságát. A szállítási válság kezelése kiemelt fontosságú, mivel a probléma hosszú távú hatásai kihatnak az európai kiskereskedelmi láncokra és az inflációs mutatókra is.
Kapcsolódó cikkeink
Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Szintetikus vegyületek az ételeinkben? Fontos uniós projekt hazai partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete
A ToxFree Life for All az EU frissen indult tudatosságnövelő…
Tovább olvasom >Panaszt nyújtottak be a kínai méz ellen az EU-ban
Az Agrárminisztérium (AM) szakmai támogatásával az Országos Magyar Méhészeti Egyesület…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >