Az Európai Bizottság „digitális” áfareformot sürget
Az unió országain belül a határon túlra is szállító e-kereskedelmet folytató cégek számára a legnagyobb kihívást az egyes országok eltérő áfarendszere jelenti. Az Európai Bizottság épp ezért nyílt párbeszédre hívta az érintett cégek képviselőit, hogy közösen tervezzék meg, miként lehetne a határokon átívelő e-kereskedelem áfáját egyszerűsíteni az unió országain belül.
A Bizottság január elejéig várja a visszajelzéseket elsősorban webshopoktól, de minden érintett vállalkozás véleményét örömmel fogadják. A Bizottság 2016 elején fogja elkészíteni a digitális áfával kapcsolatos törvényjavaslatát, mely egy átfogó, egységes, uniós digitális piac kialakítását célzó stratégia része lesz.
A tervek szerint a Bizottság nem csak termékekre, de határokon átívelő szolgáltatásokra, telekommunikációra, műsorszórásra is szeretné kiterjeszteni javaslatát. Emellett arra is javaslatot tesz, hogy a cégek, melyek külföldre is értékesítenek, csak anyaországukban fizessenek áfát. Nem csak anyagi szempontokat követ a Bizottság a stratégia kidolgozásánál, elsődleges céljuk a adminisztrációs terhek csökkentése.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >Az OECD-ben stagnált az infláció februárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban februárban…
Tovább olvasom >