Az Európai Bizottság „digitális” áfareformot sürget
Az unió országain belül a határon túlra is szállító e-kereskedelmet folytató cégek számára a legnagyobb kihívást az egyes országok eltérő áfarendszere jelenti. Az Európai Bizottság épp ezért nyílt párbeszédre hívta az érintett cégek képviselőit, hogy közösen tervezzék meg, miként lehetne a határokon átívelő e-kereskedelem áfáját egyszerűsíteni az unió országain belül.
A Bizottság január elejéig várja a visszajelzéseket elsősorban webshopoktól, de minden érintett vállalkozás véleményét örömmel fogadják. A Bizottság 2016 elején fogja elkészíteni a digitális áfával kapcsolatos törvényjavaslatát, mely egy átfogó, egységes, uniós digitális piac kialakítását célzó stratégia része lesz.
A tervek szerint a Bizottság nem csak termékekre, de határokon átívelő szolgáltatásokra, telekommunikációra, műsorszórásra is szeretné kiterjeszteni javaslatát. Emellett arra is javaslatot tesz, hogy a cégek, melyek külföldre is értékesítenek, csak anyaországukban fizessenek áfát. Nem csak anyagi szempontokat követ a Bizottság a stratégia kidolgozásánál, elsődleges céljuk a adminisztrációs terhek csökkentése.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >Masszívan lassult a belkereskedelem
Ma reggel kiskereskedelmi forgalmi adatokat tett közzé a Központi Statisztikai…
Tovább olvasom >