Az Európai Bizottság „digitális” áfareformot sürget
Az unió országain belül a határon túlra is szállító e-kereskedelmet folytató cégek számára a legnagyobb kihívást az egyes országok eltérő áfarendszere jelenti. Az Európai Bizottság épp ezért nyílt párbeszédre hívta az érintett cégek képviselőit, hogy közösen tervezzék meg, miként lehetne a határokon átívelő e-kereskedelem áfáját egyszerűsíteni az unió országain belül.
A Bizottság január elejéig várja a visszajelzéseket elsősorban webshopoktól, de minden érintett vállalkozás véleményét örömmel fogadják. A Bizottság 2016 elején fogja elkészíteni a digitális áfával kapcsolatos törvényjavaslatát, mely egy átfogó, egységes, uniós digitális piac kialakítását célzó stratégia része lesz.
A tervek szerint a Bizottság nem csak termékekre, de határokon átívelő szolgáltatásokra, telekommunikációra, műsorszórásra is szeretné kiterjeszteni javaslatát. Emellett arra is javaslatot tesz, hogy a cégek, melyek külföldre is értékesítenek, csak anyaországukban fizessenek áfát. Nem csak anyagi szempontokat követ a Bizottság a stratégia kidolgozásánál, elsődleges céljuk a adminisztrációs terhek csökkentése.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >