Az Európai Bizottság „digitális” áfareformot sürget
Az unió országain belül a határon túlra is szállító e-kereskedelmet folytató cégek számára a legnagyobb kihívást az egyes országok eltérő áfarendszere jelenti. Az Európai Bizottság épp ezért nyílt párbeszédre hívta az érintett cégek képviselőit, hogy közösen tervezzék meg, miként lehetne a határokon átívelő e-kereskedelem áfáját egyszerűsíteni az unió országain belül.
A Bizottság január elejéig várja a visszajelzéseket elsősorban webshopoktól, de minden érintett vállalkozás véleményét örömmel fogadják. A Bizottság 2016 elején fogja elkészíteni a digitális áfával kapcsolatos törvényjavaslatát, mely egy átfogó, egységes, uniós digitális piac kialakítását célzó stratégia része lesz.
A tervek szerint a Bizottság nem csak termékekre, de határokon átívelő szolgáltatásokra, telekommunikációra, műsorszórásra is szeretné kiterjeszteni javaslatát. Emellett arra is javaslatot tesz, hogy a cégek, melyek külföldre is értékesítenek, csak anyaországukban fizessenek áfát. Nem csak anyagi szempontokat követ a Bizottság a stratégia kidolgozásánál, elsődleges céljuk a adminisztrációs terhek csökkentése.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >