Az Euronics árbevétele csaknem 19 százalékkal nőtt tavaly
Az Euronics műszaki áruházláncot üzemeltető Vöröskő Kft. nettó árbevétele 18,7 százalékkal, csaknem 88,7 milliárd forintra nőtt a 2021. július 1-jétől 2022. június 30-ig tartó üzleti évben az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest – tette közzé a vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.
A társaság 2021-ben állt át a naptári évtől eltérő üzleti évre. A Vöröskő Kft. adózás előtti eredménye az első új üzleti évben 2,17 milliárd, adózott eredménye pedig 2,02 milliárd forint volt.
Az üzleti jelentésben a pénzügyi stratégia rendkívül fontos elemeként említették az idei, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Növekedési kötvényprogramjában történt 7 milliárd forintos kötvénykibocsátást, amellyel stabilitást és olcsó finanszírozást nyertek.
A Vöröskő Kft. jelezte: a 2022-es üzleti év első fele még a koronavírus-járvány utóhatásai alatt állt, a második felét pedig már az orosz-ukrán háború hatásai terhelték, de alapvetően egyik sem okozott jelentős negatív hatásokat. A forint-euró és a forint-dollár árfolyamváltozás költségesebbé tette ugyan az árubeszerzést, de a versenytársakhoz képest nem okozott versenyhátrányt, mert ez a többi céget is érintette.
A társaság tavaly június 30-án 997, idén június 30-án 985 munkavállalót foglalkoztatott, az üzleti jelentés szerint az 1,2 százalékos létszámcsökkenés oka, hogy a hatékonyabb munkavégzés érdekében a társaság egyes munkaköröket átalakítással megszüntetett. A 2022-es üzleti évben a vállalat országszerte 61 áruházat üzemeltetett.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >Freedom24 tőzsdei előrejelzések 2025-re: a legjobban teljesítő szektorok és a legfontosabb trendek
A Freedom24, a befektetőket a világ vezető tőzsdéivel összekötő innovatív kereskedési…
Tovább olvasom >A szaúd-arábiai piac örömmel látja a magyar know-how-t
A Magyar-Szaúd-Arábiai Digitalizációs Klaszter (HSD Cluster) első alkalommal rendezte meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >