Az Euronics árbevétele csaknem 19 százalékkal nőtt tavaly
Az Euronics műszaki áruházláncot üzemeltető Vöröskő Kft. nettó árbevétele 18,7 százalékkal, csaknem 88,7 milliárd forintra nőtt a 2021. július 1-jétől 2022. június 30-ig tartó üzleti évben az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest – tette közzé a vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.
A társaság 2021-ben állt át a naptári évtől eltérő üzleti évre. A Vöröskő Kft. adózás előtti eredménye az első új üzleti évben 2,17 milliárd, adózott eredménye pedig 2,02 milliárd forint volt.
Az üzleti jelentésben a pénzügyi stratégia rendkívül fontos elemeként említették az idei, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Növekedési kötvényprogramjában történt 7 milliárd forintos kötvénykibocsátást, amellyel stabilitást és olcsó finanszírozást nyertek.
A Vöröskő Kft. jelezte: a 2022-es üzleti év első fele még a koronavírus-járvány utóhatásai alatt állt, a második felét pedig már az orosz-ukrán háború hatásai terhelték, de alapvetően egyik sem okozott jelentős negatív hatásokat. A forint-euró és a forint-dollár árfolyamváltozás költségesebbé tette ugyan az árubeszerzést, de a versenytársakhoz képest nem okozott versenyhátrányt, mert ez a többi céget is érintette.
A társaság tavaly június 30-án 997, idén június 30-án 985 munkavállalót foglalkoztatott, az üzleti jelentés szerint az 1,2 százalékos létszámcsökkenés oka, hogy a hatékonyabb munkavégzés érdekében a társaság egyes munkaköröket átalakítással megszüntetett. A 2022-es üzleti évben a vállalat országszerte 61 áruházat üzemeltetett.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Bonitásvizsgálattal jelentős pénzösszegeket takaríthatnak meg a cégek
A bonitásvizsgálat egy speciális pénzügyi elemzési folyamat, aminek keretén belül…
Tovább olvasom >Gazdasági fellendülés lassú ütemben várható – a DUIHK legfrissebb felmérése
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) 2024 őszi gazdasági…
Tovább olvasom >Új gazdasági „akcióterv”: Reális-e a háztartási hitelállomány további növelése?
A hazai lakhatási válság sajnálatos velejárója, hogy a többség nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >