Az Euronics árbevétele 11 százalékkal nőtt tavaly
Az Euronics kiskereskedelmi árbevétele több mint 11 százalékkal, 71 milliárd forintra nőtt tavaly az előző évhez képest, ez a műszaki áruházlánc történetének eddigi legnagyobb éves forgalma – közölte a vállalat csütörtökön az MTI-vel.
Tájékoztatásuk szerint a magyar tulajdonú vállalatnál a webshopon keresztül elért forgalom csaknem 20 százalékkal meghaladta a 2020-as teljesítményt; ezzel együtt az árbevétel döntő része a 64 szaküzletből álló országos üzlethálózaton keresztül zajló értékesítésekből származott, ami szintén kétszámjegyű növekedést mutat az előző évhez képest.
Az értékesítés megyei bontását vizsgálva a legnagyobb árbevétel Pest megyéhez köthető, Budapest nélkül is csaknem 12 milliárd forint forgalmat ért el a cég ebben a régióban. Második legnagyobb forgalma a fővárosban, a harmadik Győr-Moson-Sopron megyében volt a vállalatnak.
A legnépszerűbb termékek terén nem történt változás az előző évhez képest. Az árbevétel alapján változatlanul a 32 col (81 cm) fölötti tévék voltak a legkeresettebbek tavaly, majd az előltöltős mosógépek és a kombi, alulfagyasztós hűtőszekrények következtek.
A közleményben Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója kifejtette: 2020 pandémiás nehézségeiből tanulva sokkal hosszabb távra terveztek előre, és növelték beszerzésüket, amikor erre lehetőség nyílt.
A vállalat új termékkategóriákkal is bővítette kínálatát. A 2020-ban bevezetett kert és barkács termékkör 2021-re a céges növekedés egyik motorjává vált, a kategória árbevétele több mint ötszörösére nőtt az előző évhez képest – közölték.
Az új, az e-mobilitás kategóriájába tartozó e-bike termékekből mintegy 1200-at adtak el 2021-ben.
Az új sikertermékek között említik a drogéria és vegyiáru cikkcsoportot, és a közlemény szerint nagy reményeket fűznek az év végén bevezetett sport és játék kategóriákhoz is. A kereskedelmi ügyvezető igazgató jelezte: céljuk, hogy ha valaki vásárol egy háztartási gépet, egyből megvásárolhassa az ahhoz kapcsolódó kiegészítő és kapcsolódó termékköröket is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >MBH Bank: A kiskereskedelem lehet az idei növekedés egyik támasza
A kiskereskedelem egyike azoknak a területeknek, amelyeken keresztül a lakosság…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >