Az Euronics árbevétele 11 százalékkal nőtt tavaly
Az Euronics kiskereskedelmi árbevétele több mint 11 százalékkal, 71 milliárd forintra nőtt tavaly az előző évhez képest, ez a műszaki áruházlánc történetének eddigi legnagyobb éves forgalma – közölte a vállalat csütörtökön az MTI-vel.
Tájékoztatásuk szerint a magyar tulajdonú vállalatnál a webshopon keresztül elért forgalom csaknem 20 százalékkal meghaladta a 2020-as teljesítményt; ezzel együtt az árbevétel döntő része a 64 szaküzletből álló országos üzlethálózaton keresztül zajló értékesítésekből származott, ami szintén kétszámjegyű növekedést mutat az előző évhez képest.
Az értékesítés megyei bontását vizsgálva a legnagyobb árbevétel Pest megyéhez köthető, Budapest nélkül is csaknem 12 milliárd forint forgalmat ért el a cég ebben a régióban. Második legnagyobb forgalma a fővárosban, a harmadik Győr-Moson-Sopron megyében volt a vállalatnak.
A legnépszerűbb termékek terén nem történt változás az előző évhez képest. Az árbevétel alapján változatlanul a 32 col (81 cm) fölötti tévék voltak a legkeresettebbek tavaly, majd az előltöltős mosógépek és a kombi, alulfagyasztós hűtőszekrények következtek.
A közleményben Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója kifejtette: 2020 pandémiás nehézségeiből tanulva sokkal hosszabb távra terveztek előre, és növelték beszerzésüket, amikor erre lehetőség nyílt.
A vállalat új termékkategóriákkal is bővítette kínálatát. A 2020-ban bevezetett kert és barkács termékkör 2021-re a céges növekedés egyik motorjává vált, a kategória árbevétele több mint ötszörösére nőtt az előző évhez képest – közölték.
Az új, az e-mobilitás kategóriájába tartozó e-bike termékekből mintegy 1200-at adtak el 2021-ben.
Az új sikertermékek között említik a drogéria és vegyiáru cikkcsoportot, és a közlemény szerint nagy reményeket fűznek az év végén bevezetett sport és játék kategóriákhoz is. A kereskedelmi ügyvezető igazgató jelezte: céljuk, hogy ha valaki vásárol egy háztartási gépet, egyből megvásárolhassa az ahhoz kapcsolódó kiegészítő és kapcsolódó termékköröket is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >Black Friday másképp: görbe tükröt tart az Euronics új kampánya
Új forgatókönyvvel és filozófiával készül az idei Black Friday-szezonra az…
Tovább olvasom >2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >