Az Euronics árbevétele 11 százalékkal nőtt tavaly
Az Euronics kiskereskedelmi árbevétele több mint 11 százalékkal, 71 milliárd forintra nőtt tavaly az előző évhez képest, ez a műszaki áruházlánc történetének eddigi legnagyobb éves forgalma – közölte a vállalat csütörtökön az MTI-vel.
Tájékoztatásuk szerint a magyar tulajdonú vállalatnál a webshopon keresztül elért forgalom csaknem 20 százalékkal meghaladta a 2020-as teljesítményt; ezzel együtt az árbevétel döntő része a 64 szaküzletből álló országos üzlethálózaton keresztül zajló értékesítésekből származott, ami szintén kétszámjegyű növekedést mutat az előző évhez képest.
Az értékesítés megyei bontását vizsgálva a legnagyobb árbevétel Pest megyéhez köthető, Budapest nélkül is csaknem 12 milliárd forint forgalmat ért el a cég ebben a régióban. Második legnagyobb forgalma a fővárosban, a harmadik Győr-Moson-Sopron megyében volt a vállalatnak.
A legnépszerűbb termékek terén nem történt változás az előző évhez képest. Az árbevétel alapján változatlanul a 32 col (81 cm) fölötti tévék voltak a legkeresettebbek tavaly, majd az előltöltős mosógépek és a kombi, alulfagyasztós hűtőszekrények következtek.
A közleményben Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója kifejtette: 2020 pandémiás nehézségeiből tanulva sokkal hosszabb távra terveztek előre, és növelték beszerzésüket, amikor erre lehetőség nyílt.
A vállalat új termékkategóriákkal is bővítette kínálatát. A 2020-ban bevezetett kert és barkács termékkör 2021-re a céges növekedés egyik motorjává vált, a kategória árbevétele több mint ötszörösére nőtt az előző évhez képest – közölték.
Az új, az e-mobilitás kategóriájába tartozó e-bike termékekből mintegy 1200-at adtak el 2021-ben.
Az új sikertermékek között említik a drogéria és vegyiáru cikkcsoportot, és a közlemény szerint nagy reményeket fűznek az év végén bevezetett sport és játék kategóriákhoz is. A kereskedelmi ügyvezető igazgató jelezte: céljuk, hogy ha valaki vásárol egy háztartási gépet, egyből megvásárolhassa az ahhoz kapcsolódó kiegészítő és kapcsolódó termékköröket is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Sallangmentes reklámokkal újít az Euronics
Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >