Az EU ösztönözné a globális e-kereskedelmet
Az Európai Unió (EU) a globális e-kereskedelmet ösztönző nemzetközi szabályok bevezetésére törekszik, amelyek révén könnyebbé válik az ágazatban működő vállalkozások, különösen a kis- és középvállalkozások (kkv-k) tevékenysége, egyben erősödik a fogyasztók online környezetbe vetett bizalma – szögezték le az Európai Unió tagállamainak külügyminiszterei Brüsszelben hétfőn.
Az uniós tanács tájékoztatása szerint az Európai Unió és a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) 48 másik tagja 2019 januárjában, a davosi Világgazdasági Fórum alkalmával határozott arról, hogy tárgyalásokat kezd az elektronikus kereskedelemre vonatkozó globális szabályok bevezetéséről.
Mint közölték, az uniós tagállamok külügyminiszterei hétfőn tárgyalási megbízást adtak a bizottságnak az elektronikus kereskedelemről folytatott többoldalú tárgyalásokra.
Az uniós javaslat szerint a digitalizáció alapvetően változtatta meg a vállalkozások és a fogyasztók kereskedési módját és szokásait. Az egységes nemzetközi szabályoknak biztonságos és kiszámítható környezetet kell biztosítaniuk az online kereskedelemhez.
A tárgyalások alkalmával elérni kívánt jogi keret célja egyebek mellett az elektronikus tranzakciók megkönnyítése, az elektronikus úton továbbított tartalmakra vonatkozó egységes vámok bevezetése, a fogyasztói bizalom növelése például az online fogyasztóvédelem és jogorvoslathoz való hozzáférés javításával.
A nemzetközi szabályok biztosítani fogják, hogy a távközlési ágazatban egyenlő feltételek valósuljanak meg, és hatékony verseny jöjjön létre – áll a közleményben.
Biztosítani akarják, hogy a határokon átnyúló adatáramlásban megfelelő adat-lokalizációs követelmények érvényesüljenek a személyes adatok és a magánélet magas fokú védelme érdekében.
A rendelkezések javítani hivatottak az elektronikus kereskedelemhez való hozzáférést, lehetővé teszik a papírmentes kereskedelmet. Fokozottan érvényesítik a szellemi tulajdonjogok védelmének szempontjait, beleértve a kereskedelmi titkokat is. Növelik az átláthatóságot és serkentik az együttműködést a részt vevő tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok között – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szintet léphet a hazai e-kereskedelem: Magyarországon is fejleszt a globális logisztikai óriásvállalat
A digitális kereskedelem világszerte rohamosan fejlődik, és a logisztikai megoldások…
Tovább olvasom >Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >EU irányelv: jövőre megtudhatjuk, mennyit keresnek a kollégáink
A bérek átláthatóságára kidolgozott európai uniós irányelv célkitűzéseit 2026. június…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >