Az EU ösztönözné a globális e-kereskedelmet
Az Európai Unió (EU) a globális e-kereskedelmet ösztönző nemzetközi szabályok bevezetésére törekszik, amelyek révén könnyebbé válik az ágazatban működő vállalkozások, különösen a kis- és középvállalkozások (kkv-k) tevékenysége, egyben erősödik a fogyasztók online környezetbe vetett bizalma – szögezték le az Európai Unió tagállamainak külügyminiszterei Brüsszelben hétfőn.
Az uniós tanács tájékoztatása szerint az Európai Unió és a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) 48 másik tagja 2019 januárjában, a davosi Világgazdasági Fórum alkalmával határozott arról, hogy tárgyalásokat kezd az elektronikus kereskedelemre vonatkozó globális szabályok bevezetéséről.
Mint közölték, az uniós tagállamok külügyminiszterei hétfőn tárgyalási megbízást adtak a bizottságnak az elektronikus kereskedelemről folytatott többoldalú tárgyalásokra.
Az uniós javaslat szerint a digitalizáció alapvetően változtatta meg a vállalkozások és a fogyasztók kereskedési módját és szokásait. Az egységes nemzetközi szabályoknak biztonságos és kiszámítható környezetet kell biztosítaniuk az online kereskedelemhez.
A tárgyalások alkalmával elérni kívánt jogi keret célja egyebek mellett az elektronikus tranzakciók megkönnyítése, az elektronikus úton továbbított tartalmakra vonatkozó egységes vámok bevezetése, a fogyasztói bizalom növelése például az online fogyasztóvédelem és jogorvoslathoz való hozzáférés javításával.
A nemzetközi szabályok biztosítani fogják, hogy a távközlési ágazatban egyenlő feltételek valósuljanak meg, és hatékony verseny jöjjön létre – áll a közleményben.
Biztosítani akarják, hogy a határokon átnyúló adatáramlásban megfelelő adat-lokalizációs követelmények érvényesüljenek a személyes adatok és a magánélet magas fokú védelme érdekében.
A rendelkezések javítani hivatottak az elektronikus kereskedelemhez való hozzáférést, lehetővé teszik a papírmentes kereskedelmet. Fokozottan érvényesítik a szellemi tulajdonjogok védelmének szempontjait, beleértve a kereskedelmi titkokat is. Növelik az átláthatóságot és serkentik az együttműködést a részt vevő tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok között – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fokozatos átállás: új EU-s rendelet alakítja át a csomagolási piacot
Az Európai Unió új csomagolási rendelete alapjaiban változtatja meg a…
Tovább olvasom >Európában terjeszkedik a Faire online nagykereskedelmi platform
Az Egyesült Államokból indult Faire online nagykereskedelmi platform 14 európai…
Tovább olvasom >A magyar csemegekukorica továbbra is Európa élvonalában
A magyar csemegekukorica-szektor továbbra is Európa éllovasa 2025-ben, megelőzve Franciaországot.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >Magyar sertéshús-külkereskedelem: drámai visszaesés az első öt hónapban
Miközben a világ meghatározó sertéshúspiacain – így az Egyesült Államokban,…
Tovább olvasom >