Az EU ösztönözné a globális e-kereskedelmet
Az Európai Unió (EU) a globális e-kereskedelmet ösztönző nemzetközi szabályok bevezetésére törekszik, amelyek révén könnyebbé válik az ágazatban működő vállalkozások, különösen a kis- és középvállalkozások (kkv-k) tevékenysége, egyben erősödik a fogyasztók online környezetbe vetett bizalma – szögezték le az Európai Unió tagállamainak külügyminiszterei Brüsszelben hétfőn.
Az uniós tanács tájékoztatása szerint az Európai Unió és a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) 48 másik tagja 2019 januárjában, a davosi Világgazdasági Fórum alkalmával határozott arról, hogy tárgyalásokat kezd az elektronikus kereskedelemre vonatkozó globális szabályok bevezetéséről.
Mint közölték, az uniós tagállamok külügyminiszterei hétfőn tárgyalási megbízást adtak a bizottságnak az elektronikus kereskedelemről folytatott többoldalú tárgyalásokra.
Az uniós javaslat szerint a digitalizáció alapvetően változtatta meg a vállalkozások és a fogyasztók kereskedési módját és szokásait. Az egységes nemzetközi szabályoknak biztonságos és kiszámítható környezetet kell biztosítaniuk az online kereskedelemhez.
A tárgyalások alkalmával elérni kívánt jogi keret célja egyebek mellett az elektronikus tranzakciók megkönnyítése, az elektronikus úton továbbított tartalmakra vonatkozó egységes vámok bevezetése, a fogyasztói bizalom növelése például az online fogyasztóvédelem és jogorvoslathoz való hozzáférés javításával.
A nemzetközi szabályok biztosítani fogják, hogy a távközlési ágazatban egyenlő feltételek valósuljanak meg, és hatékony verseny jöjjön létre – áll a közleményben.
Biztosítani akarják, hogy a határokon átnyúló adatáramlásban megfelelő adat-lokalizációs követelmények érvényesüljenek a személyes adatok és a magánélet magas fokú védelme érdekében.
A rendelkezések javítani hivatottak az elektronikus kereskedelemhez való hozzáférést, lehetővé teszik a papírmentes kereskedelmet. Fokozottan érvényesítik a szellemi tulajdonjogok védelmének szempontjait, beleértve a kereskedelmi titkokat is. Növelik az átláthatóságot és serkentik az együttműködést a részt vevő tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok között – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >