Az EU országokban tovább csökkenhet a húsfogyasztás
A mezőgazdaságban az üvegházhatású gázok (GHG, Greenhouse gas) kibocsátása várhatóan kissé csökken 2025-ig, az EU teljes mezőgazdasági GHG kibocsátásának feléért felelős marhatartás várható csökkenése és a jobb trágyakezelés révén – idézi az Európai Bizottságot az agrarszektor.hu.
A becslések szerint a globális hőmérséklet emelkedést okozó üvegházhatású gázok állandó utánpótlását jelentős részben a szarvasmarha trágya okozza, amelynek bomlásterméke a metán és a nitrogén-oxid. Az Európai Bizottság szakértői szerint a mezőgazdaság GHG kibocsátása 1,6 százalékkal mérséklődik az idei év és 2025 között, amin belül a következő tíz évben a szarvasmarha ágazaté 6 százalékkal csökken.
A marha- és borjúhús-termelés az előrejelzések szerint 2025-ig 3,8 százalékkal esik vissza. A baromfihús eközben növeli piaci részesedését a marha- és egyéb húskészítmények rovására az EU-ban. A prognózisokban az is szerepel, hogy a baromfi exportja több mint 15 százalékkal bővülve eléri az 1,6 millió tonnát 2025-re az állomány gyarapodása révén.
Az EU-országokban várhatóan folytatódik a húsfogyasztás csökkenő tendenciája, ami egy évtized múlva fejenként 66,7 kilogramm lesz – közölte az Európai Bizottság, ám ez ellentétben áll azzal az előrejelzéssel, ami szerint 15 százalékkal, közel 50 millió tonnával emelkedik a globális hús fogyasztás 2015 és 2025 között. Az 50 millió tonnás növekmény pedig megegyezik az EU éves hústermelésének mennyiségével.
(blog.syngenta.hu, agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >