Az EU országokban tovább csökkenhet a húsfogyasztás
A mezőgazdaságban az üvegházhatású gázok (GHG, Greenhouse gas) kibocsátása várhatóan kissé csökken 2025-ig, az EU teljes mezőgazdasági GHG kibocsátásának feléért felelős marhatartás várható csökkenése és a jobb trágyakezelés révén – idézi az Európai Bizottságot az agrarszektor.hu.
A becslések szerint a globális hőmérséklet emelkedést okozó üvegházhatású gázok állandó utánpótlását jelentős részben a szarvasmarha trágya okozza, amelynek bomlásterméke a metán és a nitrogén-oxid. Az Európai Bizottság szakértői szerint a mezőgazdaság GHG kibocsátása 1,6 százalékkal mérséklődik az idei év és 2025 között, amin belül a következő tíz évben a szarvasmarha ágazaté 6 százalékkal csökken.
A marha- és borjúhús-termelés az előrejelzések szerint 2025-ig 3,8 százalékkal esik vissza. A baromfihús eközben növeli piaci részesedését a marha- és egyéb húskészítmények rovására az EU-ban. A prognózisokban az is szerepel, hogy a baromfi exportja több mint 15 százalékkal bővülve eléri az 1,6 millió tonnát 2025-re az állomány gyarapodása révén.
Az EU-országokban várhatóan folytatódik a húsfogyasztás csökkenő tendenciája, ami egy évtized múlva fejenként 66,7 kilogramm lesz – közölte az Európai Bizottság, ám ez ellentétben áll azzal az előrejelzéssel, ami szerint 15 százalékkal, közel 50 millió tonnával emelkedik a globális hús fogyasztás 2015 és 2025 között. Az 50 millió tonnás növekmény pedig megegyezik az EU éves hústermelésének mennyiségével.
(blog.syngenta.hu, agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Kiemelt figyelmet kap az aszályhelyzet
A kormány összehangolt cselekvési tervet készít az aszálykárok megelőzésére. Ennek…
Tovább olvasom >27 százalékkal csökkent a műtrágyaforgalom
2025 márciusában az egy hónappal korábbihoz képest 27 százalékkal kevesebb…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: létrehoztuk az Aszályvédelmi Operatív Törzset
A mai napon létrehoztuk az Aszályvédelmi Operatív Törzset – jelentette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >