Az EU országokban tovább csökkenhet a húsfogyasztás
A mezőgazdaságban az üvegházhatású gázok (GHG, Greenhouse gas) kibocsátása várhatóan kissé csökken 2025-ig, az EU teljes mezőgazdasági GHG kibocsátásának feléért felelős marhatartás várható csökkenése és a jobb trágyakezelés révén – idézi az Európai Bizottságot az agrarszektor.hu.
A becslések szerint a globális hőmérséklet emelkedést okozó üvegházhatású gázok állandó utánpótlását jelentős részben a szarvasmarha trágya okozza, amelynek bomlásterméke a metán és a nitrogén-oxid. Az Európai Bizottság szakértői szerint a mezőgazdaság GHG kibocsátása 1,6 százalékkal mérséklődik az idei év és 2025 között, amin belül a következő tíz évben a szarvasmarha ágazaté 6 százalékkal csökken.
A marha- és borjúhús-termelés az előrejelzések szerint 2025-ig 3,8 százalékkal esik vissza. A baromfihús eközben növeli piaci részesedését a marha- és egyéb húskészítmények rovására az EU-ban. A prognózisokban az is szerepel, hogy a baromfi exportja több mint 15 százalékkal bővülve eléri az 1,6 millió tonnát 2025-re az állomány gyarapodása révén.
Az EU-országokban várhatóan folytatódik a húsfogyasztás csökkenő tendenciája, ami egy évtized múlva fejenként 66,7 kilogramm lesz – közölte az Európai Bizottság, ám ez ellentétben áll azzal az előrejelzéssel, ami szerint 15 százalékkal, közel 50 millió tonnával emelkedik a globális hús fogyasztás 2015 és 2025 között. Az 50 millió tonnás növekmény pedig megegyezik az EU éves hústermelésének mennyiségével.
(blog.syngenta.hu, agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A jelenben képzik a jövő agrárszakembereit
A magyar agráriumnak és az agrárszakképzésnek van múltja, jelene és…
Tovább olvasom >Az EU megerősítette az élelmiszerek és az italok földrajzi árujelzői oltalmának szabályait
A Mezőgazdasági és Halászati Tanács keddi ülésén az uniós tagországok agárminiszterei…
Tovább olvasom >Az agráriumra telepedett zöld ideológia megakadályozza a versenyképességet
Az európai agráriumra telepedett szélsőséges zöld ideológia teljesen megakadályozza a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >