Az EU-ban Szlovákiában a harmadik legalacsonyabb a lakosság GDP arányos vásárlóereje
A visegrádi négyek közül a legalacsonyabb, az EU tagországok közül pedig a harmadik legalacsonyabb volt Szlovákiában 2021-ben a lakosság GDP-arányos vásárlóereje – jelentette a ma7.sk felvidéki magyar hírportál az Eurostat aktuális statisztikájára hivatkozva csütörtökön.
A portál cikkében rámutat: a szlovák lakosság vásárlóereje, illetve annak az EU-s átlaghoz viszonyított szintje jelentősen csökkent, 2010 óta hat helyezéssel esett vissza a 27-es uniós rangsorban. A szlovák lakosság vásárlóereje tavaly csak az EU-s átlag 68 százalékát tette ki, ami csak a bolgárok és a görögök szintjénél volt magasabb. A szlovák lakosság vásárlóereje a visegrádi négyek országainak összehasonlításában is jelentős visszaesést mutatott a vizsgált időszakban. Míg 2010-ben a V4-es országok közül GDP-arányos vásárlóerő tekintetében csak Csehország előzte Szlovákiát, mára az ország a visegrádi csoporton belül sereghajtóvá vált.
Elemzők szerint a kialakult helyzet elsődleges oka, hogy jelentős különbség volt megfigyelhető a fogyasztói árak és a bérek növekedésének üteme között. A szlovák lakosság vásárlóereje 2010-ben még az uniós átlag 76 százalékát tette ki, ez 2021-re az EU átlag 68 százalékára esett vissza. Ezzel szemben például Magyarországon a vizsgált időszakban az uniós átlag 66 százalékáról az uniós átlag 76 százalékára nőtt a vásárlóerő. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >Egyre több magyar e-kereskedő teszi át a székhelyét Szlovákiába
Az elmúlt években egyre több magyar online kiskereskedő döntött úgy,…
Tovább olvasom >A Biedronka szlovákiai piacra lépésére készül a Lidl
Továbbra is igényt tart a Lidl az árvezető szerepre Szlovákiában.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >