Az EU-ban Szlovákiában a harmadik legalacsonyabb a lakosság GDP arányos vásárlóereje
A visegrádi négyek közül a legalacsonyabb, az EU tagországok közül pedig a harmadik legalacsonyabb volt Szlovákiában 2021-ben a lakosság GDP-arányos vásárlóereje – jelentette a ma7.sk felvidéki magyar hírportál az Eurostat aktuális statisztikájára hivatkozva csütörtökön.
A portál cikkében rámutat: a szlovák lakosság vásárlóereje, illetve annak az EU-s átlaghoz viszonyított szintje jelentősen csökkent, 2010 óta hat helyezéssel esett vissza a 27-es uniós rangsorban. A szlovák lakosság vásárlóereje tavaly csak az EU-s átlag 68 százalékát tette ki, ami csak a bolgárok és a görögök szintjénél volt magasabb. A szlovák lakosság vásárlóereje a visegrádi négyek országainak összehasonlításában is jelentős visszaesést mutatott a vizsgált időszakban. Míg 2010-ben a V4-es országok közül GDP-arányos vásárlóerő tekintetében csak Csehország előzte Szlovákiát, mára az ország a visegrádi csoporton belül sereghajtóvá vált.
Elemzők szerint a kialakult helyzet elsődleges oka, hogy jelentős különbség volt megfigyelhető a fogyasztói árak és a bérek növekedésének üteme között. A szlovák lakosság vásárlóereje 2010-ben még az uniós átlag 76 százalékát tette ki, ez 2021-re az EU átlag 68 százalékára esett vissza. Ezzel szemben például Magyarországon a vizsgált időszakban az uniós átlag 66 százalékáról az uniós átlag 76 százalékára nőtt a vásárlóerő. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Czomba Sándor: több mint 1,5 éve folyamatosan nő a fizetések vásárlóereje
Brüsszel hosszú ideje elhibázott gazdaságpolitikát folytat, a háborút támogatja a…
Tovább olvasom >V4: súlyos károkat okozna az Ukrajnából származó import
A csehországi Mělníkben tanácskoztak a Visegrádi Csoport (V4) agrárkamarái. A…
Tovább olvasom >Eurostat: stabil növekedést mutat az online platformokon foglalt vendégéjszakák száma az EU-ban
Stabil növekedést mutat az uniós tagországok rövid távra kiadott szálláshelyein…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >