Az EU-ban Szlovákiában a harmadik legalacsonyabb a lakosság GDP arányos vásárlóereje
A visegrádi négyek közül a legalacsonyabb, az EU tagországok közül pedig a harmadik legalacsonyabb volt Szlovákiában 2021-ben a lakosság GDP-arányos vásárlóereje – jelentette a ma7.sk felvidéki magyar hírportál az Eurostat aktuális statisztikájára hivatkozva csütörtökön.
A portál cikkében rámutat: a szlovák lakosság vásárlóereje, illetve annak az EU-s átlaghoz viszonyított szintje jelentősen csökkent, 2010 óta hat helyezéssel esett vissza a 27-es uniós rangsorban. A szlovák lakosság vásárlóereje tavaly csak az EU-s átlag 68 százalékát tette ki, ami csak a bolgárok és a görögök szintjénél volt magasabb. A szlovák lakosság vásárlóereje a visegrádi négyek országainak összehasonlításában is jelentős visszaesést mutatott a vizsgált időszakban. Míg 2010-ben a V4-es országok közül GDP-arányos vásárlóerő tekintetében csak Csehország előzte Szlovákiát, mára az ország a visegrádi csoporton belül sereghajtóvá vált.
Elemzők szerint a kialakult helyzet elsődleges oka, hogy jelentős különbség volt megfigyelhető a fogyasztói árak és a bérek növekedésének üteme között. A szlovák lakosság vásárlóereje 2010-ben még az uniós átlag 76 százalékát tette ki, ez 2021-re az EU átlag 68 százalékára esett vissza. Ezzel szemben például Magyarországon a vizsgált időszakban az uniós átlag 66 százalékáról az uniós átlag 76 százalékára nőtt a vásárlóerő. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme márciusban
Márciusban az előzetesen becsültnek megfelelően mérséklődött az éves infláció az…
Tovább olvasom >Megnyitotta első üzletét Szlovákiában a lengyel Biedronka
A lengyel Biedronka kiskereskedelmi lánc megnyitotta első szlovákiai üzletét a…
Tovább olvasom >Elkezdték felhalmozni a tejet az emberek Szlovákiában
A szlovákiai száj- és körömfájás-járvány újabb gócpontjai hatására nő a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >