Az EU-ban és az eurózónában is romlott a gazdasági hangulat
Romlott augusztusban a gazdasági hangulat a 28 tagállamból álló Európai Unióban (EU), és a 18 tagállamból álló eurózónában is az Európai Bizottság (EB) csütörtöki közleménye szerint.
Az unióban a gazdasági hangulatmutató (ESI) augusztusban 104,6 pontra csökkent a júliusi 105,8 pontról, az eurózónában pedig 100,6 pontra a júliusi 102,1 pontról.
A csütörtöki gazdasági hangulatmutató kissé rosszabb lett a vártnál. Az eurózóna 100,8 pontos ESI-mutatójával szemben a piaci elemzők 101,5 pontos értékre számítottak.
A nagyobb gazdaságú tagállamok közül az ESI-mutató 0,8 ponttal csökkent Hollandiában (100,9 pontra), 4,1 ponttal Olaszországban (97,8 pontra), 0,6 ponttal Franciaországban (95,1 pontra), 1,1 ponttal Nagy-Britanniában (116,3 pontra) és 1,9 ponttal Németországban (104,1 pontra). Spanyolország ESI-mutatója nem változott, 103,5 pont maradt.
Az EB adatai szerint az eurózónában a kiskereskedelmi szektorban romlott legjobban a gazdasági hangulat, és érezhetően visszaesett az ipari szektorban és a lakossági fogyasztók közt is. A szolgáltató szektorban és az építőiparban mérsékelt volt a hangulatromlás, míg a pénzügyi szektorban javulás volt.
Magyarország esetében az ESI mutató augusztusban 113,4 pontra csökkent a júliusi 115,4 pontról. Az ipari alindex 0,7 pontról 1,6 pontra, a szolgáltató-szektori 6,2 pontról 2,2 pontra, a fogyasztói bizalom mínusz 17,6 pontról mínusz 21,2 pontra, a kiskereskedelmi mutató 4,5 pontról 9,6 pontra, az építőipari mutató mínusz 2,8 pontról mínusz 3,7 pontra változott.
Az üzleti hangulatról készített külön bizottsági felmérés szerint az ezt mérő BCI mutató keveset változott az elmúlt hónapban. Augusztusban 0,16 pontra csökkent a BCI mutató az eurózónában a júliusi 0,17 pontról. A piaci elemzők a ténylegesnél rosszabb, 0,10 pont körüli augusztusi adatra számítottak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >