Az EU a WTO-hoz fordul Kína tejtermékekre indított szubvencióellenes vizsgálata miatt
Az Európai Bizottság hivatalos konzultációs kérelmet nyújtott be a Kereskedelmi Világszervezethez (WTO), miután Kína szubvencióellenes vizsgálatot indított az EU-ból származó tejtermékek egy részére – jelentette be a brüsszeli testület hétfőn – amiről az Infostart adott írt.
Peking a múlt hónapban vette célba az uniós tejtermékeket, köztük a 10% feletti zsírtartalmú tej és tejszín, valamint bizonyos sajtok támogatásait.
Az Európai Bizottság szerint ezek a támogatási rendszerek teljes mértékben megfelelnek a nemzetközi szabályoknak, és nem okoznak kárt a kínai tejiparnak. Az EU a kereskedelmi védelmi intézkedések visszaélésszerű alkalmazásának egyre gyakoribbá válása miatt lépett fel Kína ellen, és megvédik az uniós termelőket a jogosulatlan vizsgálatoktól – nyilatkozta Valdis Dombrovskis, az EU kereskedelempolitikáért felelős biztosa.
A WTO konzultáció az eljárás első lépése; ha nem vezet megoldáshoz, az EU további lépéseket tehet a vitás ügyben.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >Orosz uborka önti el uniót: feszül a lengyel termelők piaca
Bár az Európai Unió az orosz mezőgazdasági termékekre vonatkozó szankciós…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >