Az étkezés fontos része a horvát és a magyar kultúrának
A kiváló alapanyagok, a tradicionális mezőgazdasági termékek és ételek fontos pillérei a horvát és a magyar kultúrának egyaránt – mondta Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára szerdán a Horvát Piac elnevezésű rendezvény megnyitóján a budapesti Nagycsarnokban – közölte a minisztérium az MTI-vel.
A rendezvényen ott volt Tomislav Tolusic, horvát mezőgazdasági miniszter és Zdravko Barać, a horvát Mezőgazdasági Ügynökség igazgatója is.
Nagy István kijelentette, az FM számára fontos minden esemény, ahol a szomszédos országok élelmiszeripari eredményeivel, termékválasztékával lehet ismerkedni.
Megállapította, a védjegyek és a földrajzi árujelzők minőségi garanciát nyújtanak a fogyasztóknak a helyi termék eredetéről, hitelességéről. A védjegyes és földrajzi árujelzős termékek hozzájárulnak új munkahelyek teremtéséhez, a turisztikai vonzerő növeléséhez, a fenntartható vidékfejlesztéshez – mondta.
Az államtitkár hozzátette: az agrártárca mindent megtesz a biztonságos és jó minőségű élelmiszerek megtermeléséhez, feldolgozásához, valamint piacra jutásához szükséges körülmények megteremtése érdekében. Az adalékanyagoktól mentes termékek egyre inkább előtérbe kerülnek, felértékelődik a helyi sajátosságok és hagyományok szerepe, nő a fogyasztók igénye a helyben megtermelt élelmiszerek iránt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ízletes desszertek mellett számos gyógyszerünk alapanyaga a mák
Nem csak desszertjeink hagyományos alapanyagaként kiváló a mák. A gazdag…
Tovább olvasom >Ízletes desszertek mellett számos gyógyszerünk alapanyaga a mák
Nem csak desszertjeink hagyományos alapanyagaként kiváló a mák. A gazdag…
Tovább olvasom >Országos kutatás: ezek a magyarok kedvenc fogásai
Bár többé-kevésbé nyitottak az újdonságokra, egyértelműen ragaszkodnak a hagyományos karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >