Az érzésekre is figyel már az AI az ügyfélkommunikációban
A SoftBank japán technológiai óriás egy új, hangmódosító mesterséges intelligencián alapuló projektbe kezdett, amelynek célja, hogy kiszűrje az ügyfelek telefonhívásaiból a dühös hangnemet. A projekt, amelyet a Financial Times ismertetett, arra törekszik, hogy a szolgáltatási szektorban dolgozók számára biztonságosabb és stresszmentesebb munkakörnyezetet teremtsen.

A mesterséges intelligencia fejlesztéséhez színészek segítségét kérték
Az úgynevezett „Emotion Cancelling” rendszer képes valós időben módosítani a hívó dühös hangját, így a call center munkatársai csak egy finomított, nyugodtabb hangvételt hallanak. Az eredeti szavak nem változnak, csupán a hangok intenzitása és tónusa lesz enyhébb.
A mesterséges intelligencia fejlesztéséhez színészek segítségét kérték, akik a düh különböző árnyalatait – sikoltozástól a kiabálásig – szimulálták, ezáltal segítve az AI-t, hogy felismerje és megfelelően kezelje ezeket a hangokat. A technológia 2026 márciusára várhatóan készen áll majd a szélesebb körű bevezetésre az értékesítési és szolgáltatási szektorokban.
Bár a projekt ígéretesnek tűnik a munkavállalók védelme szempontjából, számos jogi és etikai kérdést is felvet. Különösen az ügyfelek hangjának módosítása engedély nélkül jogi aggályokat generálhat, melyek a személyiségi jogok megsértésére is kiterjedhetnek. A fejlesztők szerint fontos megtalálni az egyensúlyt a védelem és az ügyfelek jogai között.
A SoftBank projektje úttörő lehet a munkahelyi stressz kezelésében, különösen a gyakran feszült légkörű call centerekben. Azonban a technológia társadalmi elfogadottsága és jogi keretei még kérdésesek, így a következő években számos vitára lehet számítani ezen a téren.
A SoftBank kezdeményezése egy újabb példa arra, hogy a mesterséges intelligencia milyen széleskörű változásokat hozhat a munkahelyeken és a mindennapi életben egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
AI-jal és drónokkal fejleszti szolgáltatásait a Just Eat Írországban
AI-asszisztenst vezet be és bővíti drónos házhoz szállítási szolgáltatását a…
Tovább olvasom >Stylers: háromból két cég tervez AI automatizációs projektet 2025-ben
Az idei év legjelentősebb technológiai fókuszterületei az AI, az üzleti…
Tovább olvasom >Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >