Az érzésekre is figyel már az AI az ügyfélkommunikációban
A SoftBank japán technológiai óriás egy új, hangmódosító mesterséges intelligencián alapuló projektbe kezdett, amelynek célja, hogy kiszűrje az ügyfelek telefonhívásaiból a dühös hangnemet. A projekt, amelyet a Financial Times ismertetett, arra törekszik, hogy a szolgáltatási szektorban dolgozók számára biztonságosabb és stresszmentesebb munkakörnyezetet teremtsen.

A mesterséges intelligencia fejlesztéséhez színészek segítségét kérték
Az úgynevezett „Emotion Cancelling” rendszer képes valós időben módosítani a hívó dühös hangját, így a call center munkatársai csak egy finomított, nyugodtabb hangvételt hallanak. Az eredeti szavak nem változnak, csupán a hangok intenzitása és tónusa lesz enyhébb.
A mesterséges intelligencia fejlesztéséhez színészek segítségét kérték, akik a düh különböző árnyalatait – sikoltozástól a kiabálásig – szimulálták, ezáltal segítve az AI-t, hogy felismerje és megfelelően kezelje ezeket a hangokat. A technológia 2026 márciusára várhatóan készen áll majd a szélesebb körű bevezetésre az értékesítési és szolgáltatási szektorokban.
Bár a projekt ígéretesnek tűnik a munkavállalók védelme szempontjából, számos jogi és etikai kérdést is felvet. Különösen az ügyfelek hangjának módosítása engedély nélkül jogi aggályokat generálhat, melyek a személyiségi jogok megsértésére is kiterjedhetnek. A fejlesztők szerint fontos megtalálni az egyensúlyt a védelem és az ügyfelek jogai között.
A SoftBank projektje úttörő lehet a munkahelyi stressz kezelésében, különösen a gyakran feszült légkörű call centerekben. Azonban a technológia társadalmi elfogadottsága és jogi keretei még kérdésesek, így a következő években számos vitára lehet számítani ezen a téren.
A SoftBank kezdeményezése egy újabb példa arra, hogy a mesterséges intelligencia milyen széleskörű változásokat hozhat a munkahelyeken és a mindennapi életben egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >