Az érzésekre is figyel már az AI az ügyfélkommunikációban
A SoftBank japán technológiai óriás egy új, hangmódosító mesterséges intelligencián alapuló projektbe kezdett, amelynek célja, hogy kiszűrje az ügyfelek telefonhívásaiból a dühös hangnemet. A projekt, amelyet a Financial Times ismertetett, arra törekszik, hogy a szolgáltatási szektorban dolgozók számára biztonságosabb és stresszmentesebb munkakörnyezetet teremtsen.

A mesterséges intelligencia fejlesztéséhez színészek segítségét kérték
Az úgynevezett „Emotion Cancelling” rendszer képes valós időben módosítani a hívó dühös hangját, így a call center munkatársai csak egy finomított, nyugodtabb hangvételt hallanak. Az eredeti szavak nem változnak, csupán a hangok intenzitása és tónusa lesz enyhébb.
A mesterséges intelligencia fejlesztéséhez színészek segítségét kérték, akik a düh különböző árnyalatait – sikoltozástól a kiabálásig – szimulálták, ezáltal segítve az AI-t, hogy felismerje és megfelelően kezelje ezeket a hangokat. A technológia 2026 márciusára várhatóan készen áll majd a szélesebb körű bevezetésre az értékesítési és szolgáltatási szektorokban.
Bár a projekt ígéretesnek tűnik a munkavállalók védelme szempontjából, számos jogi és etikai kérdést is felvet. Különösen az ügyfelek hangjának módosítása engedély nélkül jogi aggályokat generálhat, melyek a személyiségi jogok megsértésére is kiterjedhetnek. A fejlesztők szerint fontos megtalálni az egyensúlyt a védelem és az ügyfelek jogai között.
A SoftBank projektje úttörő lehet a munkahelyi stressz kezelésében, különösen a gyakran feszült légkörű call centerekben. Azonban a technológia társadalmi elfogadottsága és jogi keretei még kérdésesek, így a következő években számos vitára lehet számítani ezen a téren.
A SoftBank kezdeményezése egy újabb példa arra, hogy a mesterséges intelligencia milyen széleskörű változásokat hozhat a munkahelyeken és a mindennapi életben egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Egyre több kereskedelmi cég támogatja a kommunikációt mesterséges intelligenciával
Az elmúlt két évben megduplázódott az AI használata a német…
Tovább olvasom >Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >