Az érzésekre is figyel már az AI az ügyfélkommunikációban
A SoftBank japán technológiai óriás egy új, hangmódosító mesterséges intelligencián alapuló projektbe kezdett, amelynek célja, hogy kiszűrje az ügyfelek telefonhívásaiból a dühös hangnemet. A projekt, amelyet a Financial Times ismertetett, arra törekszik, hogy a szolgáltatási szektorban dolgozók számára biztonságosabb és stresszmentesebb munkakörnyezetet teremtsen.
Az úgynevezett „Emotion Cancelling” rendszer képes valós időben módosítani a hívó dühös hangját, így a call center munkatársai csak egy finomított, nyugodtabb hangvételt hallanak. Az eredeti szavak nem változnak, csupán a hangok intenzitása és tónusa lesz enyhébb.
A mesterséges intelligencia fejlesztéséhez színészek segítségét kérték, akik a düh különböző árnyalatait – sikoltozástól a kiabálásig – szimulálták, ezáltal segítve az AI-t, hogy felismerje és megfelelően kezelje ezeket a hangokat. A technológia 2026 márciusára várhatóan készen áll majd a szélesebb körű bevezetésre az értékesítési és szolgáltatási szektorokban.
Bár a projekt ígéretesnek tűnik a munkavállalók védelme szempontjából, számos jogi és etikai kérdést is felvet. Különösen az ügyfelek hangjának módosítása engedély nélkül jogi aggályokat generálhat, melyek a személyiségi jogok megsértésére is kiterjedhetnek. A fejlesztők szerint fontos megtalálni az egyensúlyt a védelem és az ügyfelek jogai között.
A SoftBank projektje úttörő lehet a munkahelyi stressz kezelésében, különösen a gyakran feszült légkörű call centerekben. Azonban a technológia társadalmi elfogadottsága és jogi keretei még kérdésesek, így a következő években számos vitára lehet számítani ezen a téren.
A SoftBank kezdeményezése egy újabb példa arra, hogy a mesterséges intelligencia milyen széleskörű változásokat hozhat a munkahelyeken és a mindennapi életben egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >