Az érzésekre is figyel már az AI az ügyfélkommunikációban
A SoftBank japán technológiai óriás egy új, hangmódosító mesterséges intelligencián alapuló projektbe kezdett, amelynek célja, hogy kiszűrje az ügyfelek telefonhívásaiból a dühös hangnemet. A projekt, amelyet a Financial Times ismertetett, arra törekszik, hogy a szolgáltatási szektorban dolgozók számára biztonságosabb és stresszmentesebb munkakörnyezetet teremtsen.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/06/Kepernyofoto-2024-06-23-10.39.26-300x173.png)
A mesterséges intelligencia fejlesztéséhez színészek segítségét kérték
Az úgynevezett „Emotion Cancelling” rendszer képes valós időben módosítani a hívó dühös hangját, így a call center munkatársai csak egy finomított, nyugodtabb hangvételt hallanak. Az eredeti szavak nem változnak, csupán a hangok intenzitása és tónusa lesz enyhébb.
A mesterséges intelligencia fejlesztéséhez színészek segítségét kérték, akik a düh különböző árnyalatait – sikoltozástól a kiabálásig – szimulálták, ezáltal segítve az AI-t, hogy felismerje és megfelelően kezelje ezeket a hangokat. A technológia 2026 márciusára várhatóan készen áll majd a szélesebb körű bevezetésre az értékesítési és szolgáltatási szektorokban.
Bár a projekt ígéretesnek tűnik a munkavállalók védelme szempontjából, számos jogi és etikai kérdést is felvet. Különösen az ügyfelek hangjának módosítása engedély nélkül jogi aggályokat generálhat, melyek a személyiségi jogok megsértésére is kiterjedhetnek. A fejlesztők szerint fontos megtalálni az egyensúlyt a védelem és az ügyfelek jogai között.
A SoftBank projektje úttörő lehet a munkahelyi stressz kezelésében, különösen a gyakran feszült légkörű call centerekben. Azonban a technológia társadalmi elfogadottsága és jogi keretei még kérdésesek, így a következő években számos vitára lehet számítani ezen a téren.
A SoftBank kezdeményezése egy újabb példa arra, hogy a mesterséges intelligencia milyen széleskörű változásokat hozhat a munkahelyeken és a mindennapi életben egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon csatlakozott a 2 billió dolláros klubhoz
Az Amazon szerdán bekerült azoknak a vállalatoknak a kis csoportjába,…
Tovább olvasom >EY: Egyre több hazai cég használ mesterséges intelligenciát, nő a szakadék a vállalatok között
A hazai vállalatok közel kétharmada már használja vagy gondolkodik a…
Tovább olvasom >K&H: példaszerű szövetség a mesterséges intelligencia-fejlesztés terén
A természetes emberi beszéd működésének alaposabb megértését célozza az a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Romlott a gazdasági hangulat az EU-ban és az euróövezetben júniusban, Magyarországon javulás
Romlott a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >Vezetőváltás az Eisberg Hungary élén
Gazsi Zoltán több mint másfél évtizede vezeti ügyvezető igazgatóként az…
Tovább olvasom >Egyre csökken Magyarországon a kisboltok száma
Az elmúlt évek tendenciája nem hagy kétséget: a magyar kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >