Az erős svájci frank rontotta a Nestlé eredményét
A svájci élelmiszeripari óriás, a Nestlé adózott eredménye tavaly 39 százalékkal, 9,1 milliárd svájci frankra csökkent – olvasható a figyelo.hu-n.
A Társaság közleménye szerint a csökkenés elsősorban azért következett be, mert 2014-ben a L’Oreal kozmetikai cégben birtokolt üzletrészüket eladták. Rontott a Társaság helyzetén a svájci frank árfolyamának magas szintje is.
A Társaság által az elmúlt évben értékesített termékek volumene, amelyek között szerepelnek a KitKat márkájú csokoládé-szeletek és a Nescafe márkájú instant kávé, a az előre jelzett szinttől elmaradva, 4,2 százalékkal növekedett.
Paul Bulcke vezérigazgató kijelentette: „egy, éles verseny keretei között működő iparág mezőnyének élén tudtunk növekedni és profitot termelni. Széles körben, valamennyi régióban és termékcsoportban sikerült előbbre lépni.”
A teljesítményt azonban Ázsiában „jelentősen befolyásolta”, hogy az indiai élelmiszer-felügyelet tilalma miatt a Maggi-galuskát az üzletekből vissza kellett vonni és meg kellett semmisíteni. E termékkel csupán novemberben sikerült visszatérni a piacra.
A társaság szerint a 2016-os év gazdasági környezete az előző évekhez hasonló lesz, „még visszafogottabb árazással. Ebben a helyzetben a 2015-ös évhez hasonló, szerves fejlődésre számítunk.”
A közlemény megjelenése után a Nestlé-részvények árfolyama 3 százalékkal csökkent.
„Az ágazat nehéz feltételek között dolgozik. Az elérhető nyereség mértékét korlátozza, hogy a vállalkozások nem tudnak árakat emelni, a termelékenység pedig lefelé araszol” mondta a KBC vezető közgazdásza, Koen De Leus Brüsszelben. (figyelo.hu, Csepi Lajos)
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >További cikkeink
A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >