Az erős svájci frank rontotta a Nestlé eredményét
A svájci élelmiszeripari óriás, a Nestlé adózott eredménye tavaly 39 százalékkal, 9,1 milliárd svájci frankra csökkent – olvasható a figyelo.hu-n.
A Társaság közleménye szerint a csökkenés elsősorban azért következett be, mert 2014-ben a L’Oreal kozmetikai cégben birtokolt üzletrészüket eladták. Rontott a Társaság helyzetén a svájci frank árfolyamának magas szintje is.
A Társaság által az elmúlt évben értékesített termékek volumene, amelyek között szerepelnek a KitKat márkájú csokoládé-szeletek és a Nescafe márkájú instant kávé, a az előre jelzett szinttől elmaradva, 4,2 százalékkal növekedett.
Paul Bulcke vezérigazgató kijelentette: „egy, éles verseny keretei között működő iparág mezőnyének élén tudtunk növekedni és profitot termelni. Széles körben, valamennyi régióban és termékcsoportban sikerült előbbre lépni.”
A teljesítményt azonban Ázsiában „jelentősen befolyásolta”, hogy az indiai élelmiszer-felügyelet tilalma miatt a Maggi-galuskát az üzletekből vissza kellett vonni és meg kellett semmisíteni. E termékkel csupán novemberben sikerült visszatérni a piacra.
A társaság szerint a 2016-os év gazdasági környezete az előző évekhez hasonló lesz, „még visszafogottabb árazással. Ebben a helyzetben a 2015-ös évhez hasonló, szerves fejlődésre számítunk.”
A közlemény megjelenése után a Nestlé-részvények árfolyama 3 százalékkal csökkent.
„Az ágazat nehéz feltételek között dolgozik. Az elérhető nyereség mértékét korlátozza, hogy a vállalkozások nem tudnak árakat emelni, a termelékenység pedig lefelé araszol” mondta a KBC vezető közgazdásza, Koen De Leus Brüsszelben. (figyelo.hu, Csepi Lajos)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: januárban az ipari termelés 3,9 százalékkal mérséklődött
2025 januárjában az ipari termelés volumene 3,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >A beruházás a jó válasz a kihívásokra
Az agráriumban is a beruházás az egyetlen jó válasz a…
Tovább olvasom >15 millió eurót invesztál spanyol kávégyárába a Nestlé
15 millió eurós beruházást jelentett be spanyolországi Girona gyárában a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >