Az erős svájci frank rontotta a Nestlé eredményét
A svájci élelmiszeripari óriás, a Nestlé adózott eredménye tavaly 39 százalékkal, 9,1 milliárd svájci frankra csökkent – olvasható a figyelo.hu-n.
A Társaság közleménye szerint a csökkenés elsősorban azért következett be, mert 2014-ben a L’Oreal kozmetikai cégben birtokolt üzletrészüket eladták. Rontott a Társaság helyzetén a svájci frank árfolyamának magas szintje is.
A Társaság által az elmúlt évben értékesített termékek volumene, amelyek között szerepelnek a KitKat márkájú csokoládé-szeletek és a Nescafe márkájú instant kávé, a az előre jelzett szinttől elmaradva, 4,2 százalékkal növekedett.
Paul Bulcke vezérigazgató kijelentette: „egy, éles verseny keretei között működő iparág mezőnyének élén tudtunk növekedni és profitot termelni. Széles körben, valamennyi régióban és termékcsoportban sikerült előbbre lépni.”
A teljesítményt azonban Ázsiában „jelentősen befolyásolta”, hogy az indiai élelmiszer-felügyelet tilalma miatt a Maggi-galuskát az üzletekből vissza kellett vonni és meg kellett semmisíteni. E termékkel csupán novemberben sikerült visszatérni a piacra.
A társaság szerint a 2016-os év gazdasági környezete az előző évekhez hasonló lesz, „még visszafogottabb árazással. Ebben a helyzetben a 2015-ös évhez hasonló, szerves fejlődésre számítunk.”
A közlemény megjelenése után a Nestlé-részvények árfolyama 3 százalékkal csökkent.
„Az ágazat nehéz feltételek között dolgozik. Az elérhető nyereség mértékét korlátozza, hogy a vállalkozások nem tudnak árakat emelni, a termelékenység pedig lefelé araszol” mondta a KBC vezető közgazdásza, Koen De Leus Brüsszelben. (figyelo.hu, Csepi Lajos)
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >A testsúlykontrollt támogató italt dob piacra a Nestlé
A Boost étkezés előtti ital a globális élelmiszeróriás legújabb terméke,…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezek voltak 2024 legkeresettebb műszaki cikkei
Idén sem csökkent a technológia iránti érdeklődés a magyarok körében,…
Tovább olvasom >Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >