Az erős svájci frank rontotta a Nestlé eredményét
A svájci élelmiszeripari óriás, a Nestlé adózott eredménye tavaly 39 százalékkal, 9,1 milliárd svájci frankra csökkent – olvasható a figyelo.hu-n.
A Társaság közleménye szerint a csökkenés elsősorban azért következett be, mert 2014-ben a L’Oreal kozmetikai cégben birtokolt üzletrészüket eladták. Rontott a Társaság helyzetén a svájci frank árfolyamának magas szintje is.
A Társaság által az elmúlt évben értékesített termékek volumene, amelyek között szerepelnek a KitKat márkájú csokoládé-szeletek és a Nescafe márkájú instant kávé, a az előre jelzett szinttől elmaradva, 4,2 százalékkal növekedett.
Paul Bulcke vezérigazgató kijelentette: „egy, éles verseny keretei között működő iparág mezőnyének élén tudtunk növekedni és profitot termelni. Széles körben, valamennyi régióban és termékcsoportban sikerült előbbre lépni.”
A teljesítményt azonban Ázsiában „jelentősen befolyásolta”, hogy az indiai élelmiszer-felügyelet tilalma miatt a Maggi-galuskát az üzletekből vissza kellett vonni és meg kellett semmisíteni. E termékkel csupán novemberben sikerült visszatérni a piacra.
A társaság szerint a 2016-os év gazdasági környezete az előző évekhez hasonló lesz, „még visszafogottabb árazással. Ebben a helyzetben a 2015-ös évhez hasonló, szerves fejlődésre számítunk.”
A közlemény megjelenése után a Nestlé-részvények árfolyama 3 százalékkal csökkent.
„Az ágazat nehéz feltételek között dolgozik. Az elérhető nyereség mértékét korlátozza, hogy a vállalkozások nem tudnak árakat emelni, a termelékenység pedig lefelé araszol” mondta a KBC vezető közgazdásza, Koen De Leus Brüsszelben. (figyelo.hu, Csepi Lajos)
Kapcsolódó cikkeink
Ideiglenesen leállítja argentin tejüzemében a termelést a Nestlé
Márciusban egy hónapra felfüggeszti a termelést az argentin Córdoba régióban…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője a fiatalok kezében van
Az élelmiszerbiztonság és -minőség nem csupán az agrárium, hanem a…
Tovább olvasom >Egy milliárd dollárból bővíti a gyártást Mexikóban a Nestlé
A Nestlé bejelentette, hogy 1 milliárd dolláros beruházást eszközöl Mexikóban…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >