Az erős dollárral küzd a Pepsi
Az erős dollár nem tesz jót az amerikai exportcégeknek, érzi ezt a Pepsi is, a kólagyártó bevételei ugyanis szinte minden régióban emelkedtek volna, ha a dollár erősödésével nem számolnánk. A vártnál azonban erősebbek a most közzétett számok, ráadásul a menedzsment a várakozásokat is megemelte, ennek pedig örülnek a részvényesek.
Bár az árbevétel 6 százalékos esést mutat tavalyhoz képest, ami elsősorban a dollárerősödés negatív hatásának tudható be, az árbevétel organikusan 5,1 százalékkal emelkedett, és a vállalat bevételei az elemzői várakozásoknál is magasabbak lettek. Ha devizahatásoktól tisztitva nézzük az árbevétel alakulását, akkor 23 százalékkal a dél-amerikai régió növekedése volt a legmagasabb, de a bevételek Európában és az AMEA (Ázsia,közel-kelet, Afrika) régióban is nőttek, viszont a dollár erősödése miatt dollárban nézve szinte minden régióban csökkent az árbevétel.
Az adózott eredmény nagyjából megegyezett a tavalyival, az elemzői konszenzusnál azonban 6,4 százalékkal lett magasabb.
A Pespi árbevétele a negyedévben 0,8, adózott eredménye pedig 6,5 százalékkal lett magasabb az elemzői várakozásoknál.
A teljes évre a menedzsment a második negyedévben látotthoz hasonló, 5 százalék körüli árbevétel-növekedésre számít, a korábbi 7 százalékos egy részvényre jutó eredmény-növekedéssel szemben pedig 8 százalékos növekedéssel számol a vezetőség. Az elemzői várakozások alapján a dollár tovább erősödhet, az árbevétel növekedését 9, az egy részvényre jutó eredmény növekedését pedig 11 százalékponttal ronthatja a kedvezőtlen devizahatás idén.
Továbbra is jó úton jár a cég afelé, hogy 1 milliárd dollár összegű megtakarítást (a vállalat korábban meghatározott célja, hogy 2019-ig 5 év alatt 5 milliárd dollár megtakarítást érjen el) érjen el idén, és 8,5-9 milliárd dollárt juttatna vissza a részvényeseknek, ebből 4 milliárd dollár lesz az osztalék, 4,5-5 milliárd dollár pedig a részvény-visszavásárlás. Óvatosságra intett viszont a menedzsment azzal kapcsolatban, hogy a makrogazdasági környezet és a devizák alakulása továbbra is nagyon volatilis lehet, ami befolyásolhatja a vállalat eredményességét. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Apenta 0% cukor, 0% édesítőszer
Az Apenta új, enyhén szénsavas itala természetes ásványvízzel készül 2…
Tovább olvasom >„A fogyasztót el kell varázsolni” – Az Aqua Lorenzo jövőképe
Új stratégiai irányvonalak, megújuló termékportfólió, kihívások és lehetőségek. Az Aqua…
Tovább olvasom >PepsiCo: hosszú távú növekedési célok és egészségtudatos portfólió
Továbbra is elkötelezett a PepsiCo a hosszú távú, 4-6%-os organikus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >