Az EP új jelentéstételi szabályokat fogadott el a multinacionális vállalatok számára
Az Európai Parlament brüsszeli plenáris ülésén új jelentéstételi szabályokat fogadott el a multinacionális vállalatok számára a környezetvédelmi, szociális és irányítási kérdések átláthatósága érdekében – tájékoztatott az uniós parlament csütörtökön.

(Fotó: Pixabay)
Az 525 támogató szavazattal, 60 ellenszavazattal és 28 tartózkodással elfogadott fenntarthatósági jelentéstételről szóló irányelv arra kötelezi a vállalatokat, hogy rendszeresen tegyenek közzé információkat tevékenységük társadalmi és környezeti hatásairól. A szabályozás részletesebb jelentéstételi követelményeket vezet be egyebek mellett a környezetvédelmi, szociális, a nemek közötti egyenlőségről szóló, emberi jogi és a demokráciával kapcsolatos ügyekben. Közölték: az új szabályok a nem pénzügyi információk közzétételére vonatkozó hatályos jogszabályok hiányosságait kezelik, véget kívánnak vetni annak, hogy a vállalatok a valóságosnál környezetbarátabbnak tüntessék fel magukat, meg kívánják erősíteni az EU szociális piacgazdaságát, és le kívánják fektetni a fenntarthatósági jelentéstételre vonatkozó globális szintű standardok alapjait.
Annak biztosítására, hogy a vállalatok megbízható információkat szolgáltassanak, rendszeres és független ellenőrzésnek kell megfelelniük
A követelmények minden nagyvállalatra vonatkoznak majd, függetlenül attól, hogy tőzsdén jegyzik-e vagy sem. Az EU-ban jelentős tevékenységet folytató, 150 millió eurót meghaladó forgalmú, nem uniós vállalkozásoknak is meg kell felelniük a követelményeknek. A rendelet hatálya a jegyzékben szereplő kkv-kra is kiterjed majd, de több idejük lesz az új szabályokhoz való alkalmazkodásra – írták. A fenntarthatósággal kapcsolatos információk gyűjtése és megosztása az EU-ban működő közel 50 ezer vállalkozásra lesz érvényes, szemben a jelenlegi szabályok hatálya alá tartozó mintegy 11 700 vállalattal – tették hozzá.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >