Az EP új jelentéstételi szabályokat fogadott el a multinacionális vállalatok számára
Az Európai Parlament brüsszeli plenáris ülésén új jelentéstételi szabályokat fogadott el a multinacionális vállalatok számára a környezetvédelmi, szociális és irányítási kérdések átláthatósága érdekében – tájékoztatott az uniós parlament csütörtökön.

(Fotó: Pixabay)
Az 525 támogató szavazattal, 60 ellenszavazattal és 28 tartózkodással elfogadott fenntarthatósági jelentéstételről szóló irányelv arra kötelezi a vállalatokat, hogy rendszeresen tegyenek közzé információkat tevékenységük társadalmi és környezeti hatásairól. A szabályozás részletesebb jelentéstételi követelményeket vezet be egyebek mellett a környezetvédelmi, szociális, a nemek közötti egyenlőségről szóló, emberi jogi és a demokráciával kapcsolatos ügyekben. Közölték: az új szabályok a nem pénzügyi információk közzétételére vonatkozó hatályos jogszabályok hiányosságait kezelik, véget kívánnak vetni annak, hogy a vállalatok a valóságosnál környezetbarátabbnak tüntessék fel magukat, meg kívánják erősíteni az EU szociális piacgazdaságát, és le kívánják fektetni a fenntarthatósági jelentéstételre vonatkozó globális szintű standardok alapjait.
Annak biztosítására, hogy a vállalatok megbízható információkat szolgáltassanak, rendszeres és független ellenőrzésnek kell megfelelniük
A követelmények minden nagyvállalatra vonatkoznak majd, függetlenül attól, hogy tőzsdén jegyzik-e vagy sem. Az EU-ban jelentős tevékenységet folytató, 150 millió eurót meghaladó forgalmú, nem uniós vállalkozásoknak is meg kell felelniük a követelményeknek. A rendelet hatálya a jegyzékben szereplő kkv-kra is kiterjed majd, de több idejük lesz az új szabályokhoz való alkalmazkodásra – írták. A fenntarthatósággal kapcsolatos információk gyűjtése és megosztása az EU-ban működő közel 50 ezer vállalkozásra lesz érvényes, szemben a jelenlegi szabályok hatálya alá tartozó mintegy 11 700 vállalattal – tették hozzá.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >