Az enyhe lassulás dacára is vezet a régióban a hazai kisker

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2019. 03. 13. 08:48

Az európai gazdaság lelassulása idehaza is éreztette hatását: a kontinens kiskereskedelmének növekedési üteme átlagosan –2,1%-kal, míg Magyarországon –2,7%-kal csökkent 2018 utolsó negyedévében az előző év azonos időszakához képest. Ennek dacára a hazai utolsó negyedéves 5,5%-os bővülés az előkelő második helyezést jelentette a régióban, regisztrálta a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.

Globálisan behúzta a kéziféket a gazdaság, ez leképeződött a magyar kiskereskedelmi mutatókban is. Az értékbeli eladás 5,5 százalékkal nőtt az előző év utolsó negyedévéhez képest, Európában ez az érték 2,3% volt. A hazai élelmiszereket, háztartási vegyi árukat és kozmetikumok piacát érintő árszínvonal-növekedés a vizsgált időszakban 1,0 százalékon állt, míg Európában ez az érték 2,7% volt. A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 4,9 százalékkal bővült. A vegyi áruk piaca viszont erős lendületben maradt és 7,9 százalékos növekedési ütemet tudhatott magáénak.

2018-ban az európai FMCG-piac átlagos növekedési üteme +3,1%-on állt, ami azonos a 2017-es mértékkel. Ugyanakkor az utolsó negyedévi változás negatívba fordulva –0,4%-on állt. Ez a legalacsonyabb érték 2017 első negyedéve óta. A nyugat-európai diszkontok növekedése +2%-ra lassult, ez így jelenleg megegyezik a szuper- és hipermarketek bővülésének mértékével, állapította meg a Nielsen. //

Kapcsolódó cikkeink