Az emelkedő koffeintartalom az energiaitalok gyermekeknek történő értékesítése ellen szól
Az Egyesült Államokban gyermekorvosok és szülők követelik, hogy a döntéshozók kezeljék úgy az új, magas koffeintartalmú energiaitalokat, mint az alkoholt és a cigarettát, és tiltsák be a kiskorúaknak történő értékesítésüket, hiszen egyetlen adag annyi koffeint tartalmazhat, mint hat doboz Coca-Cola.
Míg a Monster Energy egy dobozában 150 mg koffein van, addig számos rivális termék (Prime Energy, Ghost, vagy a Kim Kardashian nevéhez fűződő Kimade) 200 mg koffeint tartalmaz.
Mivel az energiaitalok koffeintartalma az évek során megemelkedett, egyes országok és kiskereskedők betiltották a termékeket, míg másutt korhatárhoz kötötték a vásárlást.
Az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban nincs olyan szabályozás, amely tiltaná a magas koffeintartalmú energiaitalok árusítását.
Dr. Holly Benjamin, a Chicagói Egyetem gyermekgyógyász és ortopéd sebész professzora szerint az alkoholhoz és cigarettához hasonló korhatár-előírások nélkül a kiskereskedők nem valószínű, hogy korlátozzák az e termékekhez való hozzáférést, pedig dönthetnének úgy például, hogy a sportitalokat és az energiaitalokat különböző helyeken helyezik el, és másképp címkézik e részlegeket.
– Szerintem ez nem valószínű, hogy szabályozás nélkül megtörténik, hiszen ezzel együtt a termékek pontosabb címkézésére és széles körű edukációra is szükség lenne – mondta Dr. Benjamin.
Hozzátette: – A nagy dózisú koffeint tartalmazó energiaitalok a gyermekek számára nem biztonságosak. A koffeint fogyasztó gyerekeknél túl gyors vagy szabálytalan szívverés, fejfájás, görcsrohamok, remegés, gyomorpanaszok és a mentális egészségre gyakorolt káros hatások jelenhetnek meg – mondta.
Az Amerikai Orvosi Szövetség 2013-ban meghatározott irányelve szerint támogatja a koffeines italok 18 év alattiak számára való forgalmazásának betiltását. Az AMA azt is sürgeti az amerikai szabályozó hatóságoknál, illetve a törvényhozóknál, hogy a magas energiatartalmú italok esetében „gyermekbiztos csomagolást” írjanak elő.
Korhatár
A GNC szakkereskedő az ügyfélszolgálati vonal ellenőrzése és az üzletben végzett próbavásárlások szerint 18 éves korhatárhoz kötötte az energiaitalok vásárlását. A Target és a Walmart, valamint az olyan láncok, mint a Vitamin Shoppe a Reuters interjúi és az üzletekben végzett ellenőrzések alapján általában nem ellenőrzik a vásárlók életkorát.
Jogi szakértők szerint az italgyártók terméken elhelyezett feliratai, amelyek szerint az italok gyermekeknek „nem ajánlottak”, zavart keltenek a kiskereskedőkben azzal kapcsolatban, hogy kell-e, és ha igen, milyen korlátozásokat bevezetni az energiaitalok gyermekeknek történő értékesítésére vonatkozóan.
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target
A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely…
Tovább olvasom >Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >