Az emelkedő élelmiszerárak eltérítik a vásárlókat a kedvenc élelmiszerboltjaiktól
Az Inmar Intelligence múlt héten végzett felmérése szerint az USA-ban az ár a fogyasztók legfőbb szempontja, amikor eldöntik, hol vásárolnak élelmiszert.
Az Inmar által május 10-én megkérdezett 1000 fogyasztó nagyjából 68%-a azt mondta, hogy egy olyan kiskereskedőnél kezdett el vásárolni, amelynél eddig hagyományosan nem vásárolt, mert úgy látják, hogy az árak emelkedtek, a Grocery Dive cikke szerint .
Inflációs hűtlenség
Az amerikai fogyasztók az áremelkedések miatt megváltoztatják vásárlási szokásaikat az élelmiszer-kiskereskedőket illetően, még akkor is, ha a kormány adatai azt mutatják, hogy az élelmiszerárak lassabban emelkednek, mint az általános inflációs ráta.
Az Inmar által készített felmérés világossá teszi, hogy az emberek a növekvő élelmiszerszámlák miatt nagyobb figyelmet fordítanak az árra az árucikkek kiválasztásakor, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy elhagyják az eddig előnyben részesített kiskereskedőjüket, vagy kevésbé vesznek olyan termékeket és márkákat, amelyeket korábban kedveltek.
A kereskedők törjék le az áremelkedést
A válaszadók túlnyomó többsége – csaknem 83% – szerint „aktívan keresik”, hogyan lehet pénzt megtakarítani az élelmiszereken, az olcsóbb alapanyagokon. A felmérés résztvevőinek több mint a fele elismeri, hogy a körülmények kihívást jelentenek, 41% pedig azt mondta, úgy érzi, hogy a kiskereskedők feladata megtalálni a módját annak, hogy megakadályozzák az árak emelkedését.
A válaszadók több mint fele azt mondta, hogy egynél több élelmiszerbolt-hűségprogramhoz csatlakozott, mert emelkednek az árak. 52% pedig azt mondta, hogy fontolgatja a csatlakozást egy nagykereskedelmi klubhoz, hogy csökkentse az élelmiszerköltségeket.
A megkérdezett amerikai vásárlók csaknem 57%-a úgy látja, hogy a saját márkás termékek gyengébb minőségűek, mint a márkák, ugyanakkor érzik, hogy a private label cikkek általában olcsóbbak. Az árérzékenység vásárlási döntésekben betöltött domináns szerepét tükrözi, hogy közel 87% azt mondta, pénzmegtakarítás miatt vásárolnak sajátmárkás termékeket.
Adat és érzet
Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma szerint az otthoni élelmiszer-kiadások 8,5%-kal nőttek 2020-ban. A teljes fogyasztói árindex 0,8%-kal emelkedett áprilisban, havi összehasonlításban. De 4,2%-kal emelkedett éves viszonylatban az áprilisban végződő 12 hónapos időszakot tekintve – ez a legnagyobb ugrás 2008 óta.
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Milliárdos osztalék, stabil ezermilliárdos forgalom – így teljesített 2024-ben az Országos Dohányboltellátó Kft.
Újra átlépte az ezermilliárd forintos árbevételi küszöböt az Országos Dohányboltellátó…
Tovább olvasom >