Négy százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom volumene
A román kiskereskedelmi forgalom volumene 4 százalékkal nőtt az év első öt hónapjában a tavalyi év hasonló időszakához képest – közölte pénteken a román országos statisztikai intézet.
A növekedés elsősorban az élelmiszerek, az italok és dohánytermékek eladása 9,3 százalékos növekedésének, valamint az üzemanyag-értékesítés 6,7 százalékos bővülésének köszönhető. A nem élelmiszerek eladása 1,4 százalékkal esett vissza.
Májusban éves szinten a kiskereskedelmi forgalom volumene 3,1 százalékkal bővült a tavalyi év ötödik hónapjához képest. Ebben a vizsgált időszakban is az élelmiszerek, italok és dohánytermékek (9,1 százalék), illetve az üzemanyag (6,3 százalék) eladása nőtt a legjobban.
A román kormány júniustól terjesztette ki valamennyi élelmiszerre a 9 százalékos áfát, miután 2013 szeptemberében a sütőiparban vezette be az általános 24 százalékos áfakulcs helyett.
A román bruttó hazai termék (GDP) 4,3 százalékkal nőtt az első negyedévben a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A román kormány egész évre 2,5 százalékos bővüléssel, míg az Európai Bizottság 2,8 százalékos gazdasági növekedéssel számol. A növekedés fő hajtóereje az export és az ipar mellett a várakozások szerint a belföldi fogyasztás lesz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >