Négy százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom volumene
A román kiskereskedelmi forgalom volumene 4 százalékkal nőtt az év első öt hónapjában a tavalyi év hasonló időszakához képest – közölte pénteken a román országos statisztikai intézet.
A növekedés elsősorban az élelmiszerek, az italok és dohánytermékek eladása 9,3 százalékos növekedésének, valamint az üzemanyag-értékesítés 6,7 százalékos bővülésének köszönhető. A nem élelmiszerek eladása 1,4 százalékkal esett vissza.
Májusban éves szinten a kiskereskedelmi forgalom volumene 3,1 százalékkal bővült a tavalyi év ötödik hónapjához képest. Ebben a vizsgált időszakban is az élelmiszerek, italok és dohánytermékek (9,1 százalék), illetve az üzemanyag (6,3 százalék) eladása nőtt a legjobban.
A román kormány júniustól terjesztette ki valamennyi élelmiszerre a 9 százalékos áfát, miután 2013 szeptemberében a sütőiparban vezette be az általános 24 százalékos áfakulcs helyett.
A román bruttó hazai termék (GDP) 4,3 százalékkal nőtt az első negyedévben a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A román kormány egész évre 2,5 százalékos bővüléssel, míg az Európai Bizottság 2,8 százalékos gazdasági növekedéssel számol. A növekedés fő hajtóereje az export és az ipar mellett a várakozások szerint a belföldi fogyasztás lesz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Okos bevásárlókocsi rendszert vezetett be a Carrefour Romániában
Új digitális megoldással forradalmasítja a vásárlási élményt a Carrefour Romániában:…
Tovább olvasom >La Cocoș: „Többet kevesebbért” – raktáráruház csak márkáknak!
Sebastian Rennack kiskereskedelmi szakértő alábbi képes összeállításában Románia leggyorsabban növekvő…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Csökkent a kiskereskedelem lendülete májusban
A húsvéti költések után lassult a kiskereskedelmi forgalom bővülése májusban:…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >