Az elmúlt tizenhat év legnagyobb beruházását indítja el a Coca-Cola HBC Magyarország Dunaharasztiban
Összesen mintegy 23 millió euró (~8,7 milliárd forint) értékben fejleszti gyártási, illetve logisztikai kapacitásait az ország legnagyobb üdítőitalgyártó vállalata. A Coca-Cola HBC Magyarország az év végéig egy új gyártócsarnokkal bővíti dunaharaszti központját, amelyben egy nagy teljesítményű, modern gyártósort telepít a cég, a megnövekedett termelési kapacitás támogatására pedig fejlesztéseket hajt végre a rakodási, raktározási teljesítményének növelésére. A beruházásoknak köszönhetően a vállalat bizonyítja elköteleződését a magyar piac iránt és egy újabb jelentős lépést tesz afelé, hogy a dunaharaszti üzem a Coca-Cola HBC Csoport közép-európai gyártóbázisává válhasson.
A Coca-Cola HBC Magyarország 1996 óta folyamatosan fejleszti gyártási tevékenységét a hazai és a nemzetközi piac igényeinek megfelelően. A vállalat az elmúlt 27 évben több nagy volumenű beruházást is végrehajtott, melyek eredményeként mára 2 gyártóegységgel, és 8 logisztikai elosztóközponttal – köztük Magyarország legnagyobb élelmiszeripari raktárával – rendelkezik, és az ország legnagyobb üdítőitalgyártójaként tekinthetünk rá. A dunaharaszti gyártóegység fejlesztésének, modernizálásának kiemelt figyelmet szentel a vállalat, hiszen nemcsak a teljes magyar piac, de 17 export ország termékekkel történő ellátása is jórészt innen történik. A mostani kapacitásbővítő beruházás a második legjelentősebb fejlesztés Dunaharasztiban a 2007-ben történt második aszeptikus (nem szénsavas termékeket előállító) gyártósor telepítését követően, melynek értéke elérte a 27 millió eurót (~10,2 milliárd forint).
A küszöbön álló fejlesztéseket a növekvő piaci igények hívták életre, így mostanra egyértelművé vált, hogy a jelenlegi két, szénsavas üdítőitalokat előállító gyártósor mellé egy újabbra van szükség. A beruházás tervezése 2020-ban kezdődött, két évvel később pedig jóváhagyást kapott az új gyártósor telepítése és a kapcsolódó üzemcsarnok megépítése, valamint a megnövekedett gyártási volumen támogatására szánt logisztikai és egyéb infrastrukturális fejlesztések megvalósítása. A kivitelezési munkálatok 2023. februárban kezdődtek, az átadás novemberben várható.
Az új sor kis és nagy kiszerelésű Coca-Cola, Fanta, Sprite és Kinley szénsavas üdítőitalokat gyárt majd. A vállalat kiemelt figyelmet fordít a legmodernebb technológiák alkalmazására, amelyek növelik a termelési hatékonyságot, és a vállalat fenntarthatósági céljait támogatva csökkentik az energia-, illetve vízfelhasználást. A legújabb fejlesztések nyomán a sor kapacitása 50 százalékkal haladja majd meg a korábbi nagy kiszerelésű, szénsavas üdítőitalokat előállító gyártósor teljesítményét és 30 százalékkal növeli meg a vállalat szénsavas üdítőital gyártó kapacitását. A dunaharaszti gyár 100 százalékban megújuló forrásból származó áramot használ, egy liter késztermék előállításához pedig a 2014-es adatokhoz képest jelenleg 30 százalékkal kevesebb energia, és 20 százalékkal kevesebb víz igénybevétele szükséges. Az új gyártósor üzembe állását követően az energia- és vízfelhasználás csökkenésének aránya éves szinten várhatóan ugyanilyen mértékű lesz.
A gyártási teljesítmény növelése magával hozza a logisztikai kapacitások fejlesztését is. Ezért a dunaharaszti telephelyen útfejlesztés, valamint új rakodó területek kialakítása várható az év végéig.
„Büszkék vagyunk rá, hogy egy újabb jelentős beruházással járulhatunk hozzá a magyar gazdaság növekedéséhez. Elkötelezettek vagyunk a hazai piac iránt és azon dolgozunk, hogy folyamatos fejlesztésekkel támogassuk üzleti tevékenységünket az értéklánc minden területén. Az elmúlt években több olyan beruházást is végrehajtottunk, amelyek közelebb visznek ahhoz, hogy egy minden tekintetben modern, a 21. század elvárásainak megfelelő gyártóbázist alakíthassunk ki Dunaharasztiban. Tavaly 1,5 milliárd forintot meghaladó értékben invesztáltunk az ellátási láncunkba: a vállalatcsoportunkon belül elsőként bevezettük a mesterséges intelligencia által vezérelt robottechnológiát a raktározási folyamatainkba, túraszedő kollégáinkat okosszemüvegek segítik a hatékonyabb és pontosabb munkavégzésben, ezenkívül egy fenntartható csomagolástechnológiai innovációnak köszönhetően alumíniumdobozos multipackjeink másodlagos csomagolását 100%-ban újrahasznosítható kartoncsomagolásra cseréltük, ezzel évente összesen 230 tonnával csökkentjük műanyag felhasználásunkat.”
– mondta Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója.
A Coca-Cola HBC Magyarország elkötelezett amellett, hogy a dinamikusan változó gazdasági környezetben is a magyar piac érdekeit szem előtt tartva további beruházásokat hozzon az országba, erősítse jelenlétét, növelje az exportot, új munkahelyeket teremtsen és modern munkakörnyezetet hozzon létre munkavállalói számára.
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Ellehetetlenülnek az energiahatékonysági beruházások és a klímavédelmi intézkedések
További módosítások szükségesek az Országgyűlés előtt levő energiahatékonysági törvényben a…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >