Az elmúlt két évben a legtöbb alapvető élelmiszer ára legalább megduplázódott Magyarországon
A magyarországi inflációs ráta magasabb maradt a vártnál márciusban, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint. Bár csökkentek néhány alapvető élelmiszer árai, a fogyasztói árak növekedési üteme 25,2% volt, ami csak enyhén alacsonyabb a februári 25,4%-os növekedésnél.
Habár sok élelmiszer ára, beleértve a sonkát, sajtot, vajat és tésztát is csökkent márciusban, a legtöbbjük jelentősen emelkedett az előző időszakban. Még az árak korrekciójával is az élelmiszertermékek súlya továbbra is felfelé hajtja az inflációt. Ezen kívül más termékek és szolgáltatások árai is emelkedtek, mint például édességek, üdítők, TV- és internet-szolgáltatások, és sör.
Az elmúlt két évben a legtöbb alapvető élelmiszer ára legalább megduplázódott Magyarországon. A kenyér ára több mint kétszer annyi, mint amennyibe került márciusban 2021-ben. Habár csökkentek az árak, a trappista sajt, zsír, vaj és spagetti ára több mint megduplázódott. Bár több külső tényező kedvező, mint például a gáz becsült költsége, ami csökkent márciusban, a magas inflációs ráta aggodalomra ad okot.
Szakértők szerint érdemi csökkenés akkor várható, ha a fogyasztás elkezd visszaesni. A mostani élelmiszerár-csökkenés egyébként arra utal, hogy ez meg is indult. Virovácz Péter, az ING vezető elemzője a Bloombergnek azt mondta, hogy márciusban a kiskereskedők már a hanyatló kereslet miatt nem tudták a korábbi magas szinten tartani az áraikat. A szolgáltatásoknál ugyanakkor ez a folyamat csak késleltetve jelentkezik, ami elhúzódó inflációs nyomást eredményez – írja a g7.hu cikke.
A magyar kormány különböző intézkedéseket hozott a helyzet enyhítése érdekében, mint például az alapvető élelmiszerek adójának csökkentése és az energiaárak korlátozása, de az inflációs ráta továbbra is kihívást jelent. Habár Magyarországon az infláció történelmi magasságokban van, remény van arra, hogy fokozatosan csökkenni fog a kormányzati politikák és a gazdasági helyzet javulásával.
Kapcsolódó cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták az „Év promóciója 2024”-díjakat
Idén 16. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >Megnyitott Esztergom első McDonald’s étterme
A mai napon megnyílt Esztergom város első McDonald’s étterme. A beruházás…
Tovább olvasom >