Az elkötelezettség megvan, de kényszerként élik meg a fenntarthatóságot a magyar cégek
A Budapesti Gazdasági Egyetem és az IPSOS által közösen végzett felmérés rávilágított arra, hogy a magyarországi kis- és középvállalkozások (KKV-k) nem mindig tudatosan és stratégiailag kezelik a fenntarthatóságot. A vállalkozások többsége inkább a jogi kötelezettségek és a beszállítókkal szembeni elvárások hatására alkalmazzák a fenntarthatóságot, nem pedig saját stratégiai szemlélettel.

Sokan kényszernek élik meg a fenntarthatósági vállalásokat
A felmérés szerint a kkv-k vezetőinek többsége ugyan elkötelezett a fenntarthatóság iránt, de ennek ellenére kevésbé építik be tudatosan vállalkozásuk életébe. A jogszabályi kötelezettségek biztosítanak ugyan keretet a fenntarthatóságra, de a személyes elköteleződés és példamutatás nélkül ez nehézkes.
A kutatás azt is kimutatta, hogy a kkv-k döntéshozói gyakran a jogi előírásokon túl nem használnak nemzetközi szabványokat, és nem rendelkeznek olyan eszközökkel, amelyek csökkentik a környezeti hatásokat. Ugyanakkor örömteli, hogy a válaszadók 80 százaléka aktívan támogatja a környezet védelmét, például hulladékcsökkentéssel vagy újrahasznosítással.
Az eltérések nemek között is megfigyelhetők, a nők nagyobb hangsúlyt fektetnek a cégük nyilvánosságára és a környezeti problémák támogatására. A kutatók azt javasolják, hogy a fenntarthatóságot tudatosabban kell beépíteni a vállalkozások küldetésébe és stratégiájába, figyelembe véve a célok pontos megfogalmazását és az ütemezést. Emellett a vezetőknek személyesen is el kell köteleződniük a fenntarthatóság iránt, mert ez erősíti a vállalkozás hitelességét és hatását a hosszú távon. A lokális szempontokra való összpontosítás és a szorosabb helyi együttműködések is fontosak a fenntarthatósági célok elérésében.
Kapcsolódó cikkeink
Hagyomány és innováció: így marad versenyben a Nádudvari az élelmiszerpiacon
A mai élelmiszerpiacon nem elég pusztán jó minőséget kínálni –…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >