Az elkötelezettség megvan, de kényszerként élik meg a fenntarthatóságot a magyar cégek
A Budapesti Gazdasági Egyetem és az IPSOS által közösen végzett felmérés rávilágított arra, hogy a magyarországi kis- és középvállalkozások (KKV-k) nem mindig tudatosan és stratégiailag kezelik a fenntarthatóságot. A vállalkozások többsége inkább a jogi kötelezettségek és a beszállítókkal szembeni elvárások hatására alkalmazzák a fenntarthatóságot, nem pedig saját stratégiai szemlélettel.

Sokan kényszernek élik meg a fenntarthatósági vállalásokat
A felmérés szerint a kkv-k vezetőinek többsége ugyan elkötelezett a fenntarthatóság iránt, de ennek ellenére kevésbé építik be tudatosan vállalkozásuk életébe. A jogszabályi kötelezettségek biztosítanak ugyan keretet a fenntarthatóságra, de a személyes elköteleződés és példamutatás nélkül ez nehézkes.
A kutatás azt is kimutatta, hogy a kkv-k döntéshozói gyakran a jogi előírásokon túl nem használnak nemzetközi szabványokat, és nem rendelkeznek olyan eszközökkel, amelyek csökkentik a környezeti hatásokat. Ugyanakkor örömteli, hogy a válaszadók 80 százaléka aktívan támogatja a környezet védelmét, például hulladékcsökkentéssel vagy újrahasznosítással.
Az eltérések nemek között is megfigyelhetők, a nők nagyobb hangsúlyt fektetnek a cégük nyilvánosságára és a környezeti problémák támogatására. A kutatók azt javasolják, hogy a fenntarthatóságot tudatosabban kell beépíteni a vállalkozások küldetésébe és stratégiájába, figyelembe véve a célok pontos megfogalmazását és az ütemezést. Emellett a vezetőknek személyesen is el kell köteleződniük a fenntarthatóság iránt, mert ez erősíti a vállalkozás hitelességét és hatását a hosszú távon. A lokális szempontokra való összpontosítás és a szorosabb helyi együttműködések is fontosak a fenntarthatósági célok elérésében.
Kapcsolódó cikkeink
Átadták a Nestlé napelemparkját Szerencsen
Szerencsen átadták a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és…
Tovább olvasom >Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >