Az elkötelezettség megvan, de kényszerként élik meg a fenntarthatóságot a magyar cégek
A Budapesti Gazdasági Egyetem és az IPSOS által közösen végzett felmérés rávilágított arra, hogy a magyarországi kis- és középvállalkozások (KKV-k) nem mindig tudatosan és stratégiailag kezelik a fenntarthatóságot. A vállalkozások többsége inkább a jogi kötelezettségek és a beszállítókkal szembeni elvárások hatására alkalmazzák a fenntarthatóságot, nem pedig saját stratégiai szemlélettel.
A felmérés szerint a kkv-k vezetőinek többsége ugyan elkötelezett a fenntarthatóság iránt, de ennek ellenére kevésbé építik be tudatosan vállalkozásuk életébe. A jogszabályi kötelezettségek biztosítanak ugyan keretet a fenntarthatóságra, de a személyes elköteleződés és példamutatás nélkül ez nehézkes.
A kutatás azt is kimutatta, hogy a kkv-k döntéshozói gyakran a jogi előírásokon túl nem használnak nemzetközi szabványokat, és nem rendelkeznek olyan eszközökkel, amelyek csökkentik a környezeti hatásokat. Ugyanakkor örömteli, hogy a válaszadók 80 százaléka aktívan támogatja a környezet védelmét, például hulladékcsökkentéssel vagy újrahasznosítással.
Az eltérések nemek között is megfigyelhetők, a nők nagyobb hangsúlyt fektetnek a cégük nyilvánosságára és a környezeti problémák támogatására. A kutatók azt javasolják, hogy a fenntarthatóságot tudatosabban kell beépíteni a vállalkozások küldetésébe és stratégiájába, figyelembe véve a célok pontos megfogalmazását és az ütemezést. Emellett a vezetőknek személyesen is el kell köteleződniük a fenntarthatóság iránt, mert ez erősíti a vállalkozás hitelességét és hatását a hosszú távon. A lokális szempontokra való összpontosítás és a szorosabb helyi együttműködések is fontosak a fenntarthatósági célok elérésében.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >