Az elkötelezettség megvan, de kényszerként élik meg a fenntarthatóságot a magyar cégek
A Budapesti Gazdasági Egyetem és az IPSOS által közösen végzett felmérés rávilágított arra, hogy a magyarországi kis- és középvállalkozások (KKV-k) nem mindig tudatosan és stratégiailag kezelik a fenntarthatóságot. A vállalkozások többsége inkább a jogi kötelezettségek és a beszállítókkal szembeni elvárások hatására alkalmazzák a fenntarthatóságot, nem pedig saját stratégiai szemlélettel.

Sokan kényszernek élik meg a fenntarthatósági vállalásokat
A felmérés szerint a kkv-k vezetőinek többsége ugyan elkötelezett a fenntarthatóság iránt, de ennek ellenére kevésbé építik be tudatosan vállalkozásuk életébe. A jogszabályi kötelezettségek biztosítanak ugyan keretet a fenntarthatóságra, de a személyes elköteleződés és példamutatás nélkül ez nehézkes.
A kutatás azt is kimutatta, hogy a kkv-k döntéshozói gyakran a jogi előírásokon túl nem használnak nemzetközi szabványokat, és nem rendelkeznek olyan eszközökkel, amelyek csökkentik a környezeti hatásokat. Ugyanakkor örömteli, hogy a válaszadók 80 százaléka aktívan támogatja a környezet védelmét, például hulladékcsökkentéssel vagy újrahasznosítással.
Az eltérések nemek között is megfigyelhetők, a nők nagyobb hangsúlyt fektetnek a cégük nyilvánosságára és a környezeti problémák támogatására. A kutatók azt javasolják, hogy a fenntarthatóságot tudatosabban kell beépíteni a vállalkozások küldetésébe és stratégiájába, figyelembe véve a célok pontos megfogalmazását és az ütemezést. Emellett a vezetőknek személyesen is el kell köteleződniük a fenntarthatóság iránt, mert ez erősíti a vállalkozás hitelességét és hatását a hosszú távon. A lokális szempontokra való összpontosítás és a szorosabb helyi együttműködések is fontosak a fenntarthatósági célok elérésében.
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így változik a boltok árrésse most, hogy a kormány döntött
A kormány bejelentése szerint harminc alapvető élelmiszer árrését korlátozzák, miután…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterve garantálja az EU élelmiszerbiztonságát
Az Európai Bizottság által februárban elfogadott mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterv…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >