Az életszínvonal csökkenésére reagálva az orosz Magnit diszkontüzleteket nyit
Jövőre is folytatja diszkonthálózatának gyors kiépítését az orosz Magnit lánc, mert a vásárlók a gazdasági recesszió közepette országszerte a csökkentett árú opciókat részesítik előnyben.
„Idén havonta 45 üzletet nyitottunk, és 2023-ban is hasonló ütemű terjeszkedést tervezünk. A diszkontok a jövőben üzleti tevékenységünk jelentős szegmensét adják” – mondta Ruslan Ismailov vezérigazgató-helyettes csütörtökön, amikor a Magnit bejelentette 700. diszkontüzletének megnyitását.
Oroszországban idén megugrott az infláció, a reálbérek pedig csökkentek miközben a gazdaság komoly nehézségekkel küzd a Kreml által Ukrajnában végrehajtott „különleges katonai műveletek” és a súlyos nyugati szankciók következményei miatt.
A legfrissebb hivatalos statisztika szerint szeptemberben az inflációval korrigált reálbérek 1,4%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához képest – ez újabb probléma az orosz háztartások számára, amelyek életszínvonala már közel egy évtizede csökken.
A gazdasági nyomás közepette az élelmiszerektől és divatáruktól kezdve az on-the-go kávén át a háztartási cikkekig mindent árusító diszkontláncok nyíltak országszerte.
A Magnit közlése szerint „My Price” néven működő diszkont formátumának eladásai erőteljesen növekedtek – a harmadik negyedévben 2021 azonos időszakához képest éves szinten 50%-kal. Az áruházlánc az olcsó áruk iránti növekvő keresletet kihasználandó új helyszíneket nyit és meglévő üzleteit is átalakítja. A diszkontüzletek többsége 100 ezer főnél kevesebb lakosú kisvárosokban található – jelezte a cég.
Kapcsolódó cikkeink
Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom és történelmi mélyponton stagnált a munkanélküliség
Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom éves növekedése novemberben, miközben a…
Tovább olvasom >Cseh sörgyárak nem szállítanak Oroszországba
A cseh sörgyárak nem szállítanak sört Oroszországba, többségük már 2022…
Tovább olvasom >Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024. évi: 11 ezerrel kevesebb cég: a 2024-es cégtrendek számokban
A működő társas vállalkozások száma 11 ezerrel csökkent 2024 végére.…
Tovább olvasom >Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére.…
Tovább olvasom >Soha nem látott magasságban a kávé ára
2024 decemberének elején a nemzetközi piacon rekordszintre emelkedett a kávé…
Tovább olvasom >