Az élelmiszeripar krízise miatt bedőlni látszik a ruhaipar is
A 40 százalékos élelmiszer-infláció és a rezsidémon elégeti az emberek pénzét, ami a ruhaiparra is rányomja bélyegét.

A fogyasztóknak nem marad pénze még több ruhára
A ruhák és a cipők hegyekben állnak a bangladesi raktárakban, miután az amerikai és európai fogyasztók, illetve a világ más részein élő vásárlók pénzét elnyeli rezsijük kifizetése és az megdrágult élelmiszerek megvásárlása – írja a Fianancial Times a Magyarországtól távoli dél-ázsiai országban zajló válságot bemutató cikkében. Banglades a világ második legnagyobb ruházati exportőre Kína után, ám az ottani gyártók arról számolnak be, hogy július óta lassulnak az eladásaik a világ ismert bajai – az orosz-ukrán háború, a szankciók, az infláció, a magas hitelkamatok – miatt.
Minden megdrágult, ezért az emberek ruhára költhető pénze összezsugorodott – mondja Faruque Hassan, a Bangladesh Garment Manufacturers and Exporters Association (BGMEA) szakmai szervezet elnöke. Ezért egyes márkák, egyes importőrök visszafogták megrendeléseiket. Egyes kiskereskedők arra kérték bangladesi beszállítóikat, hogy álljanak le a termeléssel vagy halasszák el szállításaikat akár három hónappal is. Ez óriási hatással van a dél-ázsiai ország könnyűipari cégeire. Ma már komoly válságról beszélhetünk – idézi a cikket a napi.hu.
Kapcsolódó cikkeink
Vásárlási szokások változása: trükkök, trendek és eltűnő szaküzletek
A kiskereskedelmi piac folyamatos átalakuláson megy keresztül. A vásárlási szokások…
Tovább olvasom >MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen
Ha Valentin-nap, akkor „Szerelmem a trade marketing konferencia” immár 22…
Tovább olvasom >Újra napirenden az árstop: Mit jelenthet ez a vásárlóknak és a boltoknak?
A nemzetgazdasági miniszter, Nagy Márton hétfői bejelentése komoly visszhangot váltott…
Tovább olvasom >Vásárlási szokások változása: trükkök, trendek és eltűnő szaküzletek
A kiskereskedelmi piac folyamatos átalakuláson megy keresztül. A vásárlási szokások…
Tovább olvasom >