Az élelmiszeripar krízise miatt bedőlni látszik a ruhaipar is
A 40 százalékos élelmiszer-infláció és a rezsidémon elégeti az emberek pénzét, ami a ruhaiparra is rányomja bélyegét.

A fogyasztóknak nem marad pénze még több ruhára
A ruhák és a cipők hegyekben állnak a bangladesi raktárakban, miután az amerikai és európai fogyasztók, illetve a világ más részein élő vásárlók pénzét elnyeli rezsijük kifizetése és az megdrágult élelmiszerek megvásárlása – írja a Fianancial Times a Magyarországtól távoli dél-ázsiai országban zajló válságot bemutató cikkében. Banglades a világ második legnagyobb ruházati exportőre Kína után, ám az ottani gyártók arról számolnak be, hogy július óta lassulnak az eladásaik a világ ismert bajai – az orosz-ukrán háború, a szankciók, az infláció, a magas hitelkamatok – miatt.
Minden megdrágult, ezért az emberek ruhára költhető pénze összezsugorodott – mondja Faruque Hassan, a Bangladesh Garment Manufacturers and Exporters Association (BGMEA) szakmai szervezet elnöke. Ezért egyes márkák, egyes importőrök visszafogták megrendeléseiket. Egyes kiskereskedők arra kérték bangladesi beszállítóikat, hogy álljanak le a termeléssel vagy halasszák el szállításaikat akár három hónappal is. Ez óriási hatással van a dél-ázsiai ország könnyűipari cégeire. Ma már komoly válságról beszélhetünk – idézi a cikket a napi.hu.
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme márciusban
Márciusban az előzetesen becsültnek megfelelően mérséklődött az éves infláció az…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek és alkoholmentes italok árnövekedése tovább gyorsult Ausztriában
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >