Az élelmiszeripar krízise miatt bedőlni látszik a ruhaipar is
A 40 százalékos élelmiszer-infláció és a rezsidémon elégeti az emberek pénzét, ami a ruhaiparra is rányomja bélyegét.
A ruhák és a cipők hegyekben állnak a bangladesi raktárakban, miután az amerikai és európai fogyasztók, illetve a világ más részein élő vásárlók pénzét elnyeli rezsijük kifizetése és az megdrágult élelmiszerek megvásárlása – írja a Fianancial Times a Magyarországtól távoli dél-ázsiai országban zajló válságot bemutató cikkében. Banglades a világ második legnagyobb ruházati exportőre Kína után, ám az ottani gyártók arról számolnak be, hogy július óta lassulnak az eladásaik a világ ismert bajai – az orosz-ukrán háború, a szankciók, az infláció, a magas hitelkamatok – miatt.
Minden megdrágult, ezért az emberek ruhára költhető pénze összezsugorodott – mondja Faruque Hassan, a Bangladesh Garment Manufacturers and Exporters Association (BGMEA) szakmai szervezet elnöke. Ezért egyes márkák, egyes importőrök visszafogták megrendeléseiket. Egyes kiskereskedők arra kérték bangladesi beszállítóikat, hogy álljanak le a termeléssel vagy halasszák el szállításaikat akár három hónappal is. Ez óriási hatással van a dél-ázsiai ország könnyűipari cégeire. Ma már komoly válságról beszélhetünk – idézi a cikket a napi.hu.
Kapcsolódó cikkeink
Romániában drágulással indult az új év, de a miniszterelnök tetoválással is megerősítette, hogy az áfát nem emelik
Romániában befagyasztották a közalkalmazotti béreket, a nyugdíjakat és a családi…
Tovább olvasom >MNB: átmenetileg emelkedik, de 2025-ben a három százalékos sávban alakulhat az infláció
A következő hónapokban átmenetileg emelkedik, 2025 egészében azonban jobbára a…
Tovább olvasom >Decemberben július óta a legmagasabbra emelkedett az euróövezeti infláció
Decemberben már sorban a harmadik egymást követő hónapban emelkedett az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újabb rekordévet zártak a magyar turisták Horvátországban
A harmadik éve tartó emelkedő ütemnek megfelelően 2024-ben újabb rekordévet…
Tovább olvasom >Olaszországban drágább lett a kávé
Drágult az olaszok által kedvelt csésze eszpresszó kávé, miután a…
Tovább olvasom >39 újabb franciaországi üzletet ad át független üzemeltetőknek a Carrefour
A működési költségek csökkentése céljából a Carrefour újabb 39 franciaországi…
Tovább olvasom >