Az élelmiszerek ára gyorsuló ütemben emelkedett februárban Olaszországban
Olaszországban februárban 9,2 százalékkal nőttek a fogyasztói árak éves szinten, miután januárban 10 százalékos emelkedést mértek – közölte az olasz statisztikai hivatal, az Istat előzetes adatok alapján csütörtökön.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/03/Kepernyofoto-2023-03-03-22.55.52.png)
Nem vártak ilyen mértékű inflációt
Az elemzői várakozásokban 8,8 százalékos februári adat szerepelt. Az Istat előzetes adatai alapján a havi szintű infláció februárban 0,3 százalékra emelkedett a januári 0,1 százalék után.
Az Istat megjegyezte, hogy az éves szintű infláció lassulását elsősorban az energiaárak mérséklődése okozta. Az Istat adatai szerint az éves árnövekedés mérséklődése nagyrészt a szabályozott energiaárak hatásának köszönhető, amelyek az előző hónapban 16,7 százalékos csökkenést mutattak, míg januárban 12 százalékosat. A nem szabályozott energiaárak éves emelkedése pedig 40,8 százalékra mérséklődött februárban a januári 59,3 százalék után. Ugyanakkor az élelmiszerek ára gyorsuló ütemben emelkedett februárban.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) februárban éves szinten 9,9 százalékra csökkent a januári 10,7 százalékról, havi összevetésben pedig 0,2 százalékos emelkedést mutatott a januári 1,5 százalékos csökkenés után. Elemzők 9,4 százalékos éves szintű és -0,4 százalékos havi szintű HICP-adatra számítottak.
Kapcsolódó cikkeink
Jön a szintetikus hús és a műtojás?
Az Európai Bizottság szerdán bejelentette két új európai polgári kezdeményezés…
Tovább olvasom >10-ből 6 cég áremelést tervez
Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet áprilisi féléves vállalati konjunktúravizsgálatának…
Tovább olvasom >Így áll a magyar átlagkereset és vásárlóerő az európaihoz képest
Az európai országok között jelentős különbségek mutatkoznak az átlagos éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >