Az élelmiszerárak 0,9 százalékkal emelkedtek februárban az egy évvel korábbihoz képest Németországban
Februárban két és fél éves mélypontra csökkent az infláció Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis kedden publikált végleges adatai szerint.
Februárban a fogyasztói árindex az előzetes becsléssel megegyező 2,5 százalékra csökkent a januári 2,9 százalékról Németországban a végleges adatok szerint. Decemberben még 3,7 százalékos volt az infláció.
Az idei februárinál alacsonyabb inflációt legutóbb 2021 júniusában mértek Németországban, 2,4 százalékost. Februárban 0,4 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak az előző havihoz képest, szintén az előzetes adattal megegyező mértékben. Januárban 0,2 százalékos volt a havi áremelkedés.
„Az inflációs ráta tovább gyengült”
– mondta Ruth Brand, a szövetségi statisztikai hivatal elnöke.
„Az energiaárak tovább csökkentek, az élelmiszerárak emelkedése jelentősen lelassult, és több mint két éve először került az általános infláció alá”
– tette hozzá.
Az energiaárak februárban 2,4 százalékkal csökkentek éves összevetésben a januári 2,8 százalékos csökkenés után. Az elektromos áram 7,9 százalékkal, a földgáz 7,5 százalékkal lett olcsóbb az egy évvel korábbinál. Az üzemanyagárak 0,4 százalékkal csökkentek egy év alatt, a távhő ára azonban 21,7 százalékkal ment fel.
Az élelmiszerárak 0,9 százalékkal emelkedtek februárban az egy évvel korábbihoz képest, ami 2021 novembere óta az első alkalommal kisebb mértékű áremelkedés az általános inflációnál. Januárban 3,8 százalékos, 2023 decemberében pedig 4,6 százalékos, novemberben 5,5 százalékos volt az éves áremelkedés. Az élelmiszerárak emelkedése 2023 áprilisa óta mutat lassuló trendet.
A fogyasztói árak februárban energiaárak nélkül 3,1 százalékkal emelkedtek éves összevetésben, energia és élelmiszerárak nélkül (maginfláció) pedig 3,4 százalékkal. A maginfláció januárban is 3,4 százalékos volt.
A 2,5 százalékos februári infláción belül az árucikkek éves áremelkedése 1,8 százalékos, a szolgáltatásoké pedig 3,4 százalékos volt.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenőben a pezsgőfogyasztás Németországban
Németországban az elmúlt tíz évben jelentősen visszaesett a pezsgőfogyasztás: 2023-ban…
Tovább olvasom >Online gyógyszertár indításán dolgozik a dm Németországban
A dm drogérialánc 2025-től saját online gyógyszertárral kezd Németországban recept…
Tovább olvasom >Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >