Az élelmiszerárak 0,9 százalékkal emelkedtek februárban az egy évvel korábbihoz képest Németországban
Februárban két és fél éves mélypontra csökkent az infláció Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis kedden publikált végleges adatai szerint.
Februárban a fogyasztói árindex az előzetes becsléssel megegyező 2,5 százalékra csökkent a januári 2,9 százalékról Németországban a végleges adatok szerint. Decemberben még 3,7 százalékos volt az infláció.
Az idei februárinál alacsonyabb inflációt legutóbb 2021 júniusában mértek Németországban, 2,4 százalékost. Februárban 0,4 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak az előző havihoz képest, szintén az előzetes adattal megegyező mértékben. Januárban 0,2 százalékos volt a havi áremelkedés.
„Az inflációs ráta tovább gyengült”
– mondta Ruth Brand, a szövetségi statisztikai hivatal elnöke.
„Az energiaárak tovább csökkentek, az élelmiszerárak emelkedése jelentősen lelassult, és több mint két éve először került az általános infláció alá”
– tette hozzá.
Az energiaárak februárban 2,4 százalékkal csökkentek éves összevetésben a januári 2,8 százalékos csökkenés után. Az elektromos áram 7,9 százalékkal, a földgáz 7,5 százalékkal lett olcsóbb az egy évvel korábbinál. Az üzemanyagárak 0,4 százalékkal csökkentek egy év alatt, a távhő ára azonban 21,7 százalékkal ment fel.
Az élelmiszerárak 0,9 százalékkal emelkedtek februárban az egy évvel korábbihoz képest, ami 2021 novembere óta az első alkalommal kisebb mértékű áremelkedés az általános inflációnál. Januárban 3,8 százalékos, 2023 decemberében pedig 4,6 százalékos, novemberben 5,5 százalékos volt az éves áremelkedés. Az élelmiszerárak emelkedése 2023 áprilisa óta mutat lassuló trendet.
A fogyasztói árak februárban energiaárak nélkül 3,1 százalékkal emelkedtek éves összevetésben, energia és élelmiszerárak nélkül (maginfláció) pedig 3,4 százalékkal. A maginfláció januárban is 3,4 százalékos volt.
A 2,5 százalékos februári infláción belül az árucikkek éves áremelkedése 1,8 százalékos, a szolgáltatásoké pedig 3,4 százalékos volt.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >Németországban emelkedtek a nagykereskedelmi árak júniusban
Németországban júniusban gyorsult a nagykereskedelmi árak éves növekedése, havi összevetésben…
Tovább olvasom >Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: az egy évvel korábbihoz képest 2,6, az előző hónaphoz mérten 1,3 százalékkal mérséklődött az ipari termelés májusban
2025 májusában az ipari termelés volumene 2,6 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >Egyre profibban vásárolunk
Rendhagyó helyszínen, a SPAR Regnum Húsüzem és Oktatóközpontban tartotta meg…
Tovább olvasom >Bővült az AutoWallis gépjármű-értékesítése az első félévben
Elsősorban akvizíciók hajtották az AutoWallis Csoport gépjármű-értékesítésének 3,4 százalékos növekedését…
Tovább olvasom >