Az élelmiszer továbbra is az infláció éllovasa
2008. februárban az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 1,1 százalék volt, 2007. februárhoz viszonyítva pedig 6,9 százalékkal növekedtek az árak. Idén, az első két hónapban, átlagosan hét százalékkal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában. A KSH gyorsjelentéséből az is kiderül, hogy – 2008. januárhoz viszonyítva – az élelmiszerek árai 0,8 százalékkal emelkedtek. Növekedett az étolaj (4,2 százalék), a sajt (2,4 százalék), a munkahelyi előfizetéses étkezés (2,2 százalék), a tej (1,6 százalék), az iskolai étkezés (1,5 százalék), valamint a kenyér és a liszt (1,4-1,4 százalék) ára. Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek árai az előző hónaphoz képest 0,9 százalékkal drágultak. A szeszes italok, dohányáruk esetében (0,3 százalék) kismértékű árnövekedés volt megfigyelhető.
2007. februárhoz viszonyítva 12 hónap alatt az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 12,6 százalékkal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a liszt 54,1, az étolaj 49,1, a száraztészta 23,9, a tej 23,4, a péksütemények 23,3, a kenyér 22,3, valamint a sajt 21,6 százalékkal. A szeszes italok, dohányáruk (5,1 százalék) árnövekedése elmarad az átlagtól.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >